در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی CLA 35 جدید

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تجربه رانندگی با مرسدس-ای ام جی CLA 35 جدید

مرسدس CLA از آن دست خودروهایی است که باعث دست‌یابی طیف بیشتری از مشتریان به محصولی از این خودروساز شد و نمونه‌های چهار درب کوپه یا شوتینگ بریک آن با الهام گرفتن از برادر بزرگ‌تر CLS در دسترس خریداران بوده و هستند.

این حقیقت که نسخه سدان A کلاس هم‌زمان با CLA وجود داشته و قابل انتخاب است علاقه این برند به گسترش چنین کلاس‌هایی را نشان می‌دهد و عرضه هر دو خودرو در نسخه‌های AMG 35 و AMG 45 نیز همین موضوع را تصدیق می‌کند. این دو مدل پرفورمنس باید با خودروهایی همچون ب ام و M235i گرن کوپه روبرو شوند.

مرسدس-ای ام جی CLA 35 گران‌تر بوده و کمی مجهزتر است اما از نظر فنی تفاوت‌های چندانی با A کلاس ندارد. هر دو خودرو از پیشرانه‌ها، گیربکس، سیستم‌های چهار چرخ محرک و فاصله بین محوری مشترکی برخوردار بوده اما CLA کمی طویل‌تر بوده و فاصله بین چرخ های روبرویی آن نیز کمی بیشتر است. این را مرسدس گفته و اعلام کرده همین موضوع باعث سواری تیزتری شده است.

وقتی هر دو خودرو را شانه‌به‌شانه برانید به سختی خواهید توانست این تفاوت‌ها را متوجه شوید؛ اما تغییرات بزرگ را می‌توانید در تریم فول پریمیوم پلاس ببینید که سیستم تعلیق تطبیقی آن بهتر با ویژگی‌های CLA همخوانی دارد چراکه این سیستم تعلیق سواری نرم‌تر و قابل‌کنترل‌تری را به ارمغان می‌آورد. این سیستم تعلیق باعث کاهش صدای جاده نیز شده و آن صدای لاستیک زیاد هم کمتر از قبل به گوش می‌رسد.

قطعاً باید این سیستم تعلیق را در CLA 35 انتخاب کنید. البته این سیستم تعلیق بخشی از پکیج گران‌قیمت 6 هزار پوندی است.

این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی 306 اسب بخاری استفاده کرده و قدرت نیروگاه یاد شده خوب است. در واقع CLA 35 در رانندگی روزمره بسیار سریع است. فرمان سبک و دقیق خودرو نیز بازخورد خوبی به راننده داده و سیستم چهار چرخ محرک نیز به راننده کمک می‌کند. البته باید گفت صدای پیشرانه در حالت درجا و دورهای پایین خیلی جذاب نیست و جا داشت مرسدس از این نظر کار بهتری انجام می‌داد.

اما خریداران این خودرو از تجهیزات نسبتا بیشتری سود خواهند برد. در جایی که A35 از صفحات نمایش 7 اینچی استاندارد استفاده می‌کند، CLA 35 دارای صفحات نمایش 10.25 اینچی بوده و از دیگر تغییرات می‌توان به صندلی‌های اسپورت و راحت‌تر در CLA به همراه پدال‌های فولاد ضدزنگ اشاره کرد. البته اگر خواهان تجهیزات خوب و بیشتری باشید باید تریم های فول تر و گران‌تر را انتخاب کنید.

خط سقف خودرو که به‌صورت دراماتیکی پایین آمده قطعاً باعث جذب افراد بیشتری به این خودرو خواهد شد هرچند که باعث محدود شدن فضای سر و دسترسی به صندلی‌های عقب شده است. ستون‌های ضخیم و کم ارتفاع C احتمالاً باعث ایجاد سختی‌هایی در نصب صندلی کودک نیز خواهند شد.

بزرگ‌ترین مشکل CLA 35 ارتباط آن با A35 سدان است. این دو خودرو سواری بسیار مشابهی داشته و از یک پیشرانه استفاده می‌کنند اما A35 ارزان‌تر بوده و علیرغم محفظه باری که اندکی کوچک‌تر از CLA است خودرویی کاربردی‌تر می‌باشد. همانند اکثر کوپه‌های چهار درب لوکس، جذابیت CLA 35 کوپه نسبت به برادران دیگر خود به خط سقف خمیده و استایلی جذاب‌تر مربوط می‌شود.

مشخصات مرسدس-ای ام جی CLA 35 4MATIC

  • قیمت: 39970 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 302 اسب بخار/400 نیوتون متر
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه