در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تولید فورد موستانگ شلبی GT500 کانورتیبل شایعه بود

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تولید فورد موستانگ شلبی GT500 کانورتیبل شایعه بود

خبرهای بدی برای طرفداران موستانگ کانورتیبل داریم زیرا فورد علاقه‌ای به تولید نسخه روباز از نسل فعلی شلبی GT500 ندارد. این را مدیر پلتفرم تولید فورد در مصاحبه با ماسل کارز اند تراکس اعلام کرده است.

هائو تای تانگ گفته است:

زمانی که ما پلتفرم S550 موستانگ را طراحی کردیم واقعاً به دنبال پروژه‌های سطح بالا بودیم، چیزی که بتوانیم انجام دهیم. من فکر می‌کنم GT500 پروژه‌ای برای این کار بوده است. این خودرو در سطح نهایی توانایی‌های پلتفرم S550 قرار دارد… یکی از چیزهایی که ما انجام ندادیم تولید نسخه کانورتیبل به همین دلیل بوده است. شما باید ظرفیت خاصی را برای این معماری پیدا کنید.

به این ترتیب GT کانورتیبل همچنان عنوان قوی‌ترین موستانگ روباز را یدک می‌کشد. این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۹ نیوتون متر سود می‌برد. خریداران می‌توانند گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۱۰ سرعته اتوماتیک را سفارش دهند. پکیج سفارشی GT پرفورمنس شامل کالیپرهای ترمز جلوی برمبو با ۶ پیستون، سیستم تعلیق ارتقا یافته، رادیاتور بزرگ‌تر و… می‌باشد. همچنین خریداران می‌توانند سیستم مگنه راید دامپینگ را نیز سفارش دهند.

نسل قبلی موستانگ شلبی GT500 به‌صورت کانورتیبل نیز در دسترس بود و به عنوان مدل سال ۲۰۱۳ معرفی شد. نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۸ لیتری سوپرشارژردار این خودرو خروجی ۶۶۲ اسبی و گشتاور ۸۵۶ نیوتون متری داشت و تنها گیربکس قابل سفارش از نوع ۶ سرعته دستی بود. فورد این خودرو را تنها تا مدل سال ۲۰۱۴ تولید کرد.

این خودروساز در حال حاضر روی توسعه نسل بعدی موستانگ کار می‌کند. جدیدترین اخبار حاکی از تولید این خودرو در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۲ و عرضه به عنوان مدل سال ۲۰۲۳ هستند. شایعاتی نیز درباره تولید نسخه چهار چرخ محرک این خودرو به گوش رسیده است. ظاهراً حداقل یک پیشرانه الکتریکی در چرخ های جلو نصب شده و پیشرانه ۸ سیلندر نیز چرخ های عقب را به حرکت درخواهد آورد. نهایتاً نیز گفته شده موستانگ تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۸ از راه خواهد رسید.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه