در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

مرسدس EQS ارزان‌تر از S کلاس در آمریکا

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 مرسدس EQS ارزان‌تر از S کلاس در آمریکا

مرسدس بنز EQS از همین پاییز راهی بازار ایالات‌متحده می‌شود و حالا قیمت مدل‌های مختلف آن برای این بازار اعلام شده است. قیمت پایهٔ این سدان پرچم‌دار الکتریکی از ۱۰۲,۳۱۰ دلار آغاز می‌شود که برای مقایسه، ۷,۴۹۰ دلار از قیمت پایهٔ ۱۰۹,۸۰۰ دلاری S کلاس کمتر است. این خودرو در دو مدل SQS450 تک موتوره و EQS580 4Matic دو موتوره به بازار عرضه می‌شود که اولی ۳۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور و دومی ۵۱۶ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

هرکدام از این مدل‌ها در سه تیپ مختلف بنام‌های پریمیوم، اکسکلوسیو و پیناکل ارائه می‌شوند. قیمت EQS450 پریمیوم از ۱۰۲,۳۱۰ دلار و قیمت EQS580 پریمیوم از ۱۱۹,۱۱۰ دلار شروع می‌شود. EQS450 پریمیوم به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۸ اینچی معمولی مجهز است اما EQS580 پریمیوم از هایپراسکرین بهره می‌برد که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۷.۷ اینچی و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سرنشین جلو می‌شود. گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، سقف پانوراما، سیستم صوتی برمستر و نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ هم از دیگر تجهیزات تیپ پریمیوم است.

کسانی که خودروی لوکس‌تری می‌خواهند اما می‌توانند سراغ تیپ اکسکلوسیو بروند که قیمت آن در مدل EQS450 از ۱۰۵,۷۱۰ دلار و در مدل EQS580 از ۱۲۲,۵۱۰ دلار آغاز می‌شود. در این تیپ، ماساژور و گرم‌کن سریع صندلی‌های جلو، کنترل تهویهٔ چهار منطقه‌ای، هدآپ دیسپلی و سیستم پخش عطر ایر بالانس به لیست تجهیزات اضافه می‌شود.

و درنهایت بالاترین و گران‌ترین تیپ هم پیناکل با قیمت ۱۰۸,۵۱۰ برای EQS450 و ۱۲۳,۳۱۰ برای EQS580 است که بیشتر روی سرنشینان عقب تمرکز دارد و برای کسانی در نظر گرفته شده که رانندهٔ شخصی دارند. به همین دلیل، در این تیپ گرم‌کن، تهویه و تنظیم برقی پشتی صندلی‌های عقب با حافظه و پشت‌سری‌های راحت‌تر به همراه پد شارژر بی‌سیم در زیر آرنجی عقب و پورت‌های بیشتر USB-C ارائه می‌شود.

سازمان EPA آمریکا هنوز برد نسخه‌های مختلف EQS را اعلام نکرده اما حداکثر برد آن طبق آزمایش‌های WLTP اروپا ۷۸۵ کیلومتر اعلام شده است. صرف‌نظر از میزان برد، پرچم‌دار الکتریکی مرسدس از قابلیت شارژ سریع برخوردار است که می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کند. همچنین همهٔ خریداران EQS به مدت دو سال از شارژ سریع ۳۰ دقیقه‌ای رایگان در همهٔ جایگاه‌های شارژ آمریکا بهره‌مند خواهند بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه