در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

چین به دنبال ادغام خودروسازان الکتریکی

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

چین به دنبال ادغام خودروسازان الکتریکی

چین در حال حاضر حدود ۳۰۰ سازنده خودروهای الکتریکی دارد و دولت این کشور قصد دارد ادغام این شرکت‌ها را تشویق نماید.

تب خودروهای الکتریکی در سالیان اخیر بالا گرفته اما به گفته وزیر صنعت و فناوری چین، تعداد شرکت‌های تولیدکننده خودروی الکتریکی در این کشور بسیار زیاد است. به گفته وزیر، عمده این شرکت‌ها، کوچک و پراکنده هستند دولت تلاش می‌کند مشوق ادغام و تجدید ساختار آن‌ها برای افزایش تمرکز باشد.

بدین منظور دولت چین در حال تدوین اقداماتی برای کنترل مازاد ظرفیت و هدایت منابع به سوی قطب‌های اصلی می‌باشد. علاوه بر این دولت ممکن است حداقل میزان استفاده از ظرفیت تولید را برای این صنعت تعیین کند و استان‌هایی که این الزامات را رعایت نکنند، تا زمانی که ظرفیت مازاد در دسترس نباشد، اجازه تصویب پروژه‌های جدید را نخواهند داشت.

دولت چین تقریباً ۳۳ میلیارد یوان معادل ۵.۱ میلیارد دلار، یارانه برای تشویق مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای سبز در طول پنج سال تا سال ۲۰۲۰ خرج کرده است. بسیاری از مقامات استانی هم معافیت‌های سخاوتمندانه‌ای برای مالیات سازندگان خودروهای برقی ارائه کرده‌اند. مثلاً در استان جیانگ سو در شمال شانگهای، ۳۰ خودروساز برقی تأسیس شده‌اند که بسیاری از آن‌ها در حال حاضر ورشکسته هستند.

وزارت صنعت و فناوری چین علاوه بر تشویق به ادغام شرکت‌ها، در تلاش است با کمبود عرضه نیمه هادی‌ها نیز مقابله کند و در این زمینه اخیراً سه توزیع‌کننده تراشه خودرو را به دلیل افزایش قیمت جریمه کرده است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه