در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

افزایش فروش چشمگیر تسلاهای ساخت گیگافاکتوری چین

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

افزایش فروش چشمگیر تسلاهای ساخت گیگافاکتوری چین

به گزارش انجمن خودروهای سواری چین، تسلا در ماه آگوست ۴۴,۲۶۴ دستگاه خودروی ساخته‌شده در گیگافاکتوری شانگهای را به فروش رسانده که افزایش قابل‌توجهی نسبت به فروش ۸,۶۲۱ دستگاهی در ماه جولای داشته است. از این تعداد، ۳۱,۳۷۹ دستگاه در بازارهای صادراتی و ۱۲,۸۸۵ دستگاه در خود چین به فروش رسیده است. گیگافاکتوری شانگهای در حال حاضر مدل ۳ و مدل Y را برای بازار داخلی چین و همین‌طور بازارهای خارج از این کشور مثل استرالیا و اروپا تولید می‌کند.

این اعداد مثبت در حالی محقق شده‌اند که تسلا دوران سختی را در چین سپری می‌کند. فروش محصولات این شرکت در ماه می در چین پس از شکایت‌های عمومی و افزایش نظارت دولت، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت. این مشکلات زمانی آغاز شد که در نمایشگاه شانگهای در ماه آوریل یک خریدار روی یک مدل ۳ رفت و به ترمزهای معیوب مدل ۳ خود اعتراض کرد. علاوه بر این، اخیراً نگرانی‌هایی در مورد استفادهٔ تسلا از خودروهای خود برای جاسوسی از آژانس‌های ملی چین مطرح شده که باعث شد دولت این کشور ورود خودروهای تسلا به برخی مراکز دولتی را ممنوع کند.

یکی از دلایل اصلی افزایش فروش تسلا در چین اما معرفی نسخهٔ ارزان‌تری از مدل Y در این کشور است. این نسخهٔ جدید به باطری‌های CATL مجهز است. این باطری‌ها از نوع لیتیوم آهن فسفات هستند که تولید آن‌ها ارزان‌تر از باطری‌های لیتیوم نیکل کبالت آلومینیوم سنتی تسلا درمی‌آید. بر اساس معیارهای آزمایشی چین، برد نسخهٔ پایهٔ مدل Y با هر بار شارژ ۵۲۵ کیلومتر و برد نسخهٔ دوربرد ۵۹۵ کیلومتر است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه