در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

دلایل تولید نشدن لامبورگینی استوک

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

دلایل تولید نشدن لامبورگینی استوک

هنگامی‌که لامبورگینی استوک در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸ رونمایی شد، بسیار مورد استقبال طرفداران قرار گرفت اما متأسفانه این سوپر سدان ایتالیایی هرگز رنگ خط تولید را ندید. استوک شاسی فضایی آئودی R8 را گرفته و پیشرانهٔ ۱۰ سیلندر ۵۶۰ اسب بخاری گالاردو را به همراه گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک به آن اضافه کرده بود. به لطف این قوای محرکه، سدان لامبورگینی می‌توانست به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


اما علیرغم ظاهر جذاب (هرچند شاید استوک جذابیت ظاهری دیگر لامبورگینی‌ها را نداشت اما قطعاً از نسل اول پورشه پانامرا که تقریباً در همان زمان پدیدار شد زیباتر بود)، این پروژهٔ هیچ‌گاه به نتیجه نرسید. گفته می‌شود، پس از معرفی استوک در پاریس و با وجود تحسین گستردهٔ رسانه‌ها، مشخص شد که هیئت‌مدیرهٔ فولکس‌واگن در مورد اجرای این پروژه چندان قانع نشده‌اند و پورشه پانامرا را به‌عنوان یک سوپراسپرت چهارنفره ترجیح می‌دهند. به همین دلیل پروژهٔ استوک در سال ۲۰۰۹ کنار گذاشته شد اما یک سال بعد که فروش لامبورگینی با مشکل مواجه شد، دوباره روی میز بازگشت و قرار بود تا سال ۲۰۱۲ با یک مدل پیش‌تولید که مطابق با قوانین حفاظت از عابرین پیاده باشد راهی جاده‌ها شود.

بااین‌حال، بازهم شرکت مادر مانع تولید استوک شد و این گفتهٔ استفان وینکلمن، مدیرعامل وقت لامبورگینی، مبنی بر اینکه استوک تاکنون توسط گروه فولکس‌واگن فقط امکان‌سنجی شده نه بیشتر، آخرین میخ را بر تابوت آن زد. البته ایدهٔ یک لامبورگینی چهاردر موتور جلو بعداً در اوروس محقق شد و ازآنجایی‌که به خاطر خریداران دیوانهٔ شاسی‌بلند، این خودرو از لحاظ فروش موفقیت بزرگی را برای لامبورگینی به دنبال داشت، ما حدس می‌زنیم که تصمیم گروه فولکس‌واگن درست بوده است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه