در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

مرسدس بنز در مونیخ، خانهٔ ب‌ام‌و را به هم ریخت

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

مرسدس بنز در مونیخ، خانهٔ ب‌ام‌و را به هم ریخت

هرچند بیماری کرونا نمایشگاه‌های خودروی توکیو و نیویورک را لغو کرده اما اولین دورهٔ نمایشگاه مونیخ هفتهٔ گذشته بجای نمایشگاه فرانکفورت برگزار شد و میزبان رونمایی‌های مهمی بود. هرچند این نمایشگاه در شهر ب‌ام‌و برگزار شد اما رقیب اصلی این شرکت یعنی مرسدس بنز ۲۲۵ کیلومتر دورتر از خانه‌اش در اشتوتگارت، همهٔ توجهات را به خود جلب کرد. حملهٔ محصولات جدید مرسدس از روز یکشنبه قبل از افتتاح مطبوعاتی نمایشگاه آغاز شد و با اینکه طی روزهای بعد دیگر خودروسازان هم محصولات جدیدی را در مونیخ به نمایش درآوردند اما هنوز هم محصولات مرسدس بنز است که در خاطر بازدیدکنندگان باقی‌مانده‌اند.

البته ب‌ام‌و هم در مونیخ خلع سلاح نبود و مدل‌هایی را در اینجا به نمایش درآورد که شاید مهم‌ترین آن‌ها را کانسپت جذاب و کاملاً قابل بازیافت i Vision Circular دانست. در غرفهٔ ب‌ام‌و همچنین چند دوچرخهٔ الکتریکی جالب هم وجود داشت تا یادآوری کند که توانایی‌های این شرکت در زمینهٔ وسایل نقلیه بسیار فراتر از خودروها است. در همین حال، iX5 هیدروژنی که سال آینده در تیراژ پایینی تولید خواهد شد نیز ثابت می‌کند که خودروهای پاک و الکتریکی می‌توانند فاقد باطری‌های بزرگ و سنگین باشند. فیس‌لیفت iX3، نمایش عمومی فیس‌لیفت X3 M و X4 M و همین‌طور نسل جدید سری ۲ و i4 M50 سیفتی کار هم از دیگر خودروهای مهم ب‌ام‌و در مونیخ محسوب می‌شوند هرچند که همهٔ آن‌ها کاملاً تازه نیستند و قبلاً معرفی شده‌اند.

از سوی دیگر اما مرسدس محصولات جدید بسیار بیشتری را به مونیخ رسانده است تا جایی که نمی‌دانیم معرفی آن‌ها را با کدام‌یک شروع کنیم. شاید AMG GT63 S E-Performance به‌عنوان قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ مرسدس گزینهٔ مناسبی برای شروع باشد. یا شاید EQS53 به‌عنوان اولین محصول الکتریکی AMG مناسب‌تر به نظر برسد. بااین‌حال سدان جدید EQE را می‌توان محصول مهم‌تری برای مرسدس دانست زیرا قطعاً خریداران بیشتری نسبت به دو مدل بسیار گران‌قیمتی قبلی خواهد داشت.

در همین حال، کانسپت EQG هم نشان می‌دهد که G کلاس افسانه‌ای حتی در دوران الکتریکی هم زنده خواهد ماند؛ اما محصولات جدید مرسدس در مونیخ هنوز به پایان نرسیده‌اند و باید مایباخ EQS SUV کانسپت، کراس‌اوور الکتریکی اسمارت با طراحی کاملاً متفاوت، کراس‌اوور کامپکت EQB که قبلاً در شانگهای رونمایی شده بود، C کلاس آل‌ترین، S680 گارد و… را هم به این لیست اضافه کنیم.

اگر هنوز هم باور ندارید که اشتوتگارتی‌ها مونیخ را تسخیر کرده‌اند توجه شما را به بمبی که دیگر خودروساز اشتوتگارتی یعنی پورشه با معرفی مدل مسابقه‌ای الکتریکی ۱۰۷۳ اسب بخاری Mission R به‌عنوان پیش‌نمایش نسل بعدی کیمن منفجر کرد جلب می‌کنیم؛ بنابراین ب‌ام‌و با وجود نمایش برخی محصولات و ایده‌های جالب اما در اولین نمایشگاه مونیخ کاملاً زیر سایهٔ اشتوتگارتی‌ها قرار گرفته بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه