در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

سرمایه‌گذاری سنگین تویوتا روی توسعه باتری خودروهای الکتریکی

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

سرمایه‌گذاری سنگین تویوتا روی توسعه باتری خودروهای الکتریکی

تویوتا اعلام کرد به دنبال سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد دلاری روی توسعه تکنولوژی باتری تا پیش از پایان دهه جاری میلادی است. این حرکت به معنی سرمایه‌گذاری بیشتر روی باتری‌های لیتیوم-یونی و حالت‌جامد خواهد بود.

مدیران تویوتا گفته‌اند این خودروساز انتظار دارد تا نیمه دوم دهه جاری میلادی هزینه تولید باتری تا نصف کاهش یابد. این خودروساز همچنان پیش‌بینی می‌کند باتری‌های حالت‌جامد نیز راهی جاده‌ها شوند و نکته مهم اینکه تویوتا از سال پیش تست نسخه‌های پروتوتایپ مجهز به این نوع باتری‌ها را شروع کرده است.

ماساهیکو مائه دا مدیر تکنولوژی ارشد این برند گفته که تویوتا نه تنها به دنبال استفاده از باتری‌های حالت‌جامد در خودروهای تمام الکتریکی بلکه در مدل‌های هیبریدی نیز هست. البته این موضوع به توانایی مهندسان در توسعه باتری‌هایی با توازن مناسب بین قدرت خروجی و پایداری بستگی خواهد داشت.

البته همه‌چیز به باتری حالت‌جامد محدود نخواهد بود. تویوتا همچنین به دنبال تجاری‌سازی نسل بعدی باتری‌های لیتیوم-یونی در نیمه دوم دهه جاری میلادی بوده و این امر به کاهش هزینه‌ها و افزایش پرفورمنس خودروهای الکتریکی‌اش کمک خواهد کرد. مدیر تویوتا گفته است: “با تثبیت سیستمی برای توسعه و تأمین، ما همه‌گیری خودروهای الکتریکی را شروع خواهیم کرد.”

تویوتا انتظار دارد به لطف توسعه ساختار سلول دو قطبی عمر بیشتری به نسل قدیمی‌تر باتری‌های هیبرید نیکل-فلز ببخشد. ظاهراً این ساختار به باتری‌ها اجازه می‌دهد تا تراکم قدرت خود را دو برابر کنند. ژاپنی‌ها از این تکنولوژی در تویوتا پریوس C استفاده کرده‌اند.

در کل تویوتا امیدوار است ۲۰۰ گیگاوات ساعت تأمین باتری تا سال ۲۰۳۰ را انجام دهد. هدف قبلی این خودروساز ۱۸۰ گیگاوات ساعت بوده است. به این ترتیب تویوتا خواهد توانست تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۸ میلیون دستگاه خودروی الکتریکی شده شامل ۲ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی و هیدروژنی را به فروش برساند.

مائه دا افزوده است:

ما در حال تمرکز روی ایمنی، طول عمر بیشتر و کیفیت بالا برای تولید باتری‌های خوب، کم‌هزینه و کارا هستیم. آنچه برای تویوتا ارزش دارد توسعه باتری‌هایی می‌باشد که مشتریان بتوانند با آرامش خاطر از آن استفاده کنند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه