در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

دانگ فنگ چین ۳۶.۱ میلیون سهم در کمپانی استلانتیس را فروخت

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 دانگ فنگ چین ۳۶.۱ میلیون سهم در کمپانی استلانتیس را فروخت

دانگ فنگ موتور چین بخشی از سهام خود در استلانتیس را با قیمت حدود ۶۰۰ میلیون یورو (۷۱۰ میلیون دلار) به فروش رساند.

قبل از شکل‌گیری استلانتیس که حاصل ادغام پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر بود، دانگ فنگ به عنوان سرمایه‌گذار اسبق پژو-سیتروئن خواهان فروش حدود ۳۶ میلیون سهم خود در این گروه جدید تا پایان سال ۲۰۲۲ شده بود. این خودروساز چینی اخیراً اجرای این تصمیم را تائید کرده و ۳۶.۱ میلیون سهم خود در استلانتیس را با قیمت ۱۶.۶۵ یورو برای هر سهم به فروش رسانده است.

رویترز می‌گوید فعلاً اطلاعاتی درباره اینکه سهام یاد شده را چه کسی خریداری کرده منتشر نشده است.

دانگ فنگ سهام خود در پژو-سیتروئن را در سال ۲۰۱۴ و به عنوان بخشی از روند افزایش سرمایه برای حفظ این خودروساز در ورشکستگی خریداری کرده بود. اگرچه سهم این شرکت از استلانتیس به اندازه ۳۶.۱ میلیون سهم کاهش یافته اما دانگ فنگ هنوز هم ۴.۵ درصد سهام استلانتیس را در اختیار دارد. البته این شرکت چینی تا ۹۰ روز آینده نمی‌تواند باقی سهام خود در استلانتیس را به فروش رساند.

فروش سهام دانگ فنگ همچنین به خانواده پژو اجازه خواهد داد تا با ۱.۵ درصد اضافی سهم خود در استلانتیس را به ۷.۲ درصد افزایش دهد. این خانواده می‌تواند سهام موردبحث را در بازار آزاد و یا از دانگ فنگ بخرد اما هنوز مشخص نیست که این ۱.۵ درصد سهام اضافه را خریداری خواهد کرد یا خیر.

دانگ فنگ شریک مهمی برای استلانتیس در چین بوده و جوینت ونچری را اداره می‌کند که بین ژانویه تا جولای امسال حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو را به فروش رسانده است.


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه