در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

احتمال تولید بنتلی کانتیننتال GT هیبرید

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

احتمال تولید بنتلی کانتیننتال GT هیبرید

بنتلی به دنبال عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در قامت یک شاسی‌بلند است و این کار را در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد داد. بریتانیایی‌ها همچنین می‌خواهند تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شوند؛ اما پیش از تحقق این اهداف احتمالاً شاهد تولید یک خودروی پلاگین هیبریدی دیگر یعنی کانتیننتال GT خواهیم بود. علاقه خوبی به نسخه هیبریدی GT وجود دارد اما بنتلی فعلاً چیزی را تائید نکرده است. نسخه هیبریدی این خودرو می‌تواند در جایگاهی بین مدل‌های پرفورمنس و سفارشی قرار گیرد.


ماتیاس راب رئیس بخش مهندسی بنتلی در مصاحبه با اتوکار اگرچه به جزئیات برنامه‌های آتی این برند اشاره نکرده اما گفته که در حال بررسی افزودن قوای محرکه هیبریدی به یک خودرو هستند. راب گفته که مشتریان بنتلی به خودرویی بدون آلایندگی علاقه نشان داده‌اند، خودرویی که برای حضور در برخی مراکز شهری اروپایی باید از قوای محرکه الکتریکی استفاده کند.

قطعاً بنتلی در زمینه انتخاب قوای محرکه هیبریدی دست بازی دارد. محتمل‌ترین گزینه استفاده از همان پیشرانه بکار رفته در فلایینگ اسپور پلاگین هیبریدی است. این سدان لوکس از نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو و واحدی الکتریکی استفاده کرده و نیرو را به گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه تحویل می‌دهد. این مجموعه قدرت کل ۵۳۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۲۶ نیوتون متری تولید می‌کند که بیشتر از قدرت بنتایگا هیبریدی با قدرت ۳ لیتری می‌باشد. همین مجموعه باعث می‌شود فلایینگ اسپور پلاگین هیبریدی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۱ ثانیه‌ای داشته باشد.

بنتلی می‌تواند از قوای محرکه ۴۴۳ اسبی بنتایگا هیبرید نیز استفاده کند اما به نظر می‌رسد این قوای محرکه برای خودرویی همچون کانتیننتال GT سطح پایینی داشته باشد. این خودروساز بریتانیایی گزینه‌های دیگری نیز دارد که به لطف سبد محصولات گسترده گروه فولکس‌واگن فراهم شده‌اند. فعلاً خبر رسمی تولید کانتیننتال GT هیبریدی اعلام نشده اما با توجه به برنامه‌های الکتریکی شدن بنتلی در چند سال آینده، از تولید این خودرو سورپرایز نخواهیم شد. نسل بعدی GT نیز احتمالاً ۵ سال آینده پدیدار خواهد شد که زمانی عالی برای معرفی نسخه تمام الکتریکی خواهد بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه