در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

مخالفت پورشه با معافیت سوپراسپرت‌سازان ایتالیایی از منع فروش درون‌سوزها

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

مخالفت پورشه با معافیت سوپراسپرت‌سازان ایتالیایی از منع فروش درون‌سوزها

در ابتدای این هفته، وزیر گذار زیست‌محیطی ایتالیا اظهار داشت که به دنبال توافق با اتحادیهٔ اروپا است تا سوپراسپرت‌سازان تولید پایین ایتالیایی را از قانون ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز در اتحادیهٔ اروپا پس از سال ۲۰۳۵ معاف کند؛ اما مدیرعامل پورشه «الیور بلوم» با این معافیت برای ایتالیایی‌ها موافق نیست و چنین معافیتی را منطقی نمی‌داند. وی هنگام گفتگو با بلومبرگ در نمایشگاه مونیخ گفته است با وجودی که شرکت‌هایی مثل لامبورگینی و فراری تیراژ پایینی دارند اما همه باید در مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی مشارکت داشته باشند.

بلوم همچنین به مزایای پرفورمنس خودروهای الکتریکی اشاره کرده و گفته است:

برق در آینده بی‌رقیب خواهد بود. کربن‌زدایی یک درخواست جهانی است و همه باید در این امر مشارکت داشته باشند

البته پورشه و لامبورگینی هردو عضوی از گروه فولکس‌واگن هستند اما برند اشتوتگارتی با سرعت بیشتری نسبت به سنت آگاتایی‌ها سبد محصولات خود را به الکتریکی تغییر خواهد داد. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که لامبورگینی نمی‌خواهد به سهم خود در مبارزه با تغییرات آب و هوایی نقش داشته باشد زیرا جانشینان اوراکان و اونتادور هردو هیبریدی خواهند بود و این شرکت پس از سال ۲۰۲۵ اولین محصول تمام الکتریکی خود را هم معرفی خواهد کرد.

در همین حال، علیرغم اینکه پیشرانه‌های درون‌سوز طی دهه‌ها یکی از جذابیت‌های اصلی فراری بوده‌اند، این شرکت ایتالیایی هم حرکت به سمت الکتریکی‌سازی را پذیرفته و الکتریسیته را به سبد محصولات خود وارد خواهد کرد. این شرکت تاکنون در محصول پلاگین‌هیبریدی معرفی کرده و اولین مدل تمام الکتریکی آن‌هم تا سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه