در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

استیشن‌های مرسدس به خاطر تولید محصولات الکتریکی آینده ای مبهم دارند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 استیشن‌های مرسدس به خاطر تولید محصولات الکتریکی آینده ای مبهم دارند

خودروهای الکتریکی با شدت تمام در حال قبضه کردن بازار هستند. این تغییر جهت صنعت خودروسازی یکی از مهم‌ترین اتفاقات چند دهه اخیر بوده و ابهامات و نگرانی‌های زیادی را بین طرفداران خودروهای سنتی ایجاد کرده است. البته همین تغییرات می‌تواند باعث قربانی شدن برخی خودروها نیز شود و شاید یکی از تبعات این امر خداحافظی با استیشن‌های مرسدس باشد.

مارکوس شافر به عنوان یکی از مقامات رده‌بالای مرسدس بنز در خلال برگزاری نمایشگاه مونیخ اعلام کرده بازار خودروهای استیشن رو به افول است. مشتریان در اکثر بازارها کراس اوورها و شاسی بلندها را ترجیح می‌دهند و مرسدس نیز روی همین دسته از محصولات تمرکز دارد. خودروسازان چندین میلیارد دلار را صرف توسعه خودروهای الکتریکی می‌کنند اما تولید استیشن‌های الکتریکی در بازاری کوچک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. در واقع خودروهای الکتریکی سودده تری نیز وجود دارند که خودروسازان به تولید آن‌ها روی آورده‌اند.

همین داستان درباره کابریولت ها نیز صادق است، خودروهایی که بازار محدودی دارند. شافر می‌گوید طراحی یک کانورتیبل تمام الکتریکی و جذاب با چالش‌های زیادی روبرو است. باتری موجود در کف این خودروها باعث می‌شود بخش پایینی کاملاً ضخیم شده و پنهان کردن این موضوع در تناسبات ابعادی روان و نرم کانورتیبل ها سخت خواهد بود. همچنین کف ضخیم خودروها می‌تواند باعث حذف سدان های سنتی نیز بشود. مدیر طراحی دایملر امروز اعلام کرد طراحان باید در طراحی خودروها ارتفاع باتری را نیز در نظر بگیرند. ما احتمالاً در آینده خودروهایی الکتریکی با انواع مختلف بدنه و البته طراحی مشابهی را خواهیم دید. این دسته از خودروها باعث آزادی عمل خودروسازان شده و البته از طرفی چالش‌های جدیدی را نیز به همراه داشته‌اند.

مرسدس با چندین محصول جدید و الکتریکی روانه نمایشگاه مونیخ شده است. این خودروساز چندین محصول الکتریکی جدید یعنی AMG EQS، مایباخ EQS شاسی‌بلند، EQB و G کلاس الکتریکی، سدان EQE و اسمارت #۱ را به نمایش گذاشته است. فعلاً خبری از استیشن یا کابریولت الکتریکی مرسدس نیست و با توجه به گفته‌های شافر به نظر نمی‌رسد در سال‌های پیش رو چنین محصولاتی را ببینیم.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه