در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

توسط تسلا مدل S پلاد در نوربرگ رینگ رکوردشنی کرد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 توسط تسلا مدل S پلاد در نوربرگ رینگ رکوردشنی کرد

ایلان ماسک در توئیتر اعلام کرد تسلا مدل S پلاد رکورد جدیدی را برای خودروهای الکتریکی تولیدی در مسیر ۲۰.۶ کیلومتری پیست مشهور نوربرگ رینگ بر جای گذاشته است. اخبار منتشر شده نشان می‌دهد این سدان الکتریکی در حالت کاملاً استاندارد کارخانه‌ای توانسته یک دور جهنم سبز را در ۷ دقیقه و ۳۰.۹۰۹ ثانیه و با سرعت متوسط ۱۶۶.۳۲ کیلومتر در ساعت طی کند.

این رکورد روز گذشته ثبت شده و تصویر پست شده توسط ماسک نشان دهنده زمان ۷ دقیقه و ۳۵.۵۷۹ ثانیه‌ای است که احتمالاً به مسیر اندکی طولانی‌تر نوربرگ رینگ (۲۳۰ متر طویل‌تر) مربوط می‌شود. تسلا همچنین ویدئوی رسمی رکوردشکنی مدل S پلاد را منتشر کرده است.

این سدان الکتریکی با حضور در نوربرگ رینگ رکورد قبلی را که در دستان پورشه تایکان توربو بود شکسته است. محصول الکتریکی پورشه رکورد ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه‌ای را بر جای گذاشته بود. به جرات می‌توان گفت رکورد تسلا مدل S خیلی هم آسان به دست نیامده زیرا چند روز پیش بود که یک دستگاه مدل S پلاد در این پیست تصادف کرد و احتمالاً دلیل آن تلاش برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود بوده است.

اگرچه این رکورد برای یک خودروی الکتریکی کاملاً احساس‌برانگیز است اما ماسک می‌گوید این خودرو کاملاً استاندارد بوده و لاستیک‌ها نیز در وضعیت استوک قرار داشته‌اند. البته زمان ۷ دقیقه و ۳۰.۹۰۹ ثانیه‌ای مدل S پلاد در مقایسه با بسیاری از خودروهای درون‌سوز به چشم نمی‌آید. همین ماه ژوئن بود که پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت مانتی ریسینگ رکورد ۶ دقیقه و ۳۸.۸۳۵ ثانیه‌ای را در نوربرگ رینگ ثبت کرد.

البته در کلاس خودروهای سدان کمی وضعیت فرق می‌کند. مدل S پلاد به خودروهایی همچون پورشه پانامرا توربو (زمان ۷ دقیقه و ۲۹.۸۱ ثانیه)، آلفارومئو جیولیا QV (زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه) و ب ام و M5 کامپتیشن (زمان ۷ دقیقه و ۳۵.۹۰ ثانیه) کاملاً نزدیک است.

نهایتاً باید گفت ماسک اظهار داشته قدیم بعدی این خودرو اعزام نسخه ارتقا یافته پلاد به این پیست خواهد بود. ظاهراً این مدل از آئرودینامیک بهتر، ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیک‌های پیست استفاده خواهد کرد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه