در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

سیتی ترنسفورمر، خودروی الکتریکی کوچکی با عرض متغیر!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

سیتی ترنسفورمر، خودروی الکتریکی کوچکی با عرض متغیر!

در نمایشگاه مونیخ علاوه بر خودروسازان باسابقه و شناخته‌شده، برخی شرکت‌های نوپا و تازه تأسیس هم حضور پیدا کرده‌اند که یکی از آن‌ها سازندهٔ خودروی الکتریکی بسیار کوچکی بنام سیتی ترنسفورمر (City Transformer) است. ویژگی منحصربه‌فرد این خودرو برخورداری از تکنولوژی عرض فعال است که می‌تواند برای ارائهٔ حداکثر چابکی در شهرها، عرض خود را از ۱.۴ متر به ۱ متر کاهش دهد.

به گفتهٔ سازندهٔ سیتی ترنسفورمر، داده‌ها نشان می‌دهند که ۸۵ درصد مردم از خودروی خود برای ترددهای شهری با سرعت حداکثر ۲۵ کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کنند؛ بنابراین، به‌عنوان راه‌حلی برای مشکل ترافیک و محدودیت جای پارک در مرکز شهرها، این شرکت سیتی ترنسفورمر را ارائه کرده که ترکیبی از ابعاد یک موتورسیکلت با ایمنی یک خودرو است. این خودرو ۲,۵۰۰ میلی‌متر طول، بین ۱,۰۰۰ تا ۱,۴۰۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۸۰ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۱,۸۰۰ میلی‌متر است.

سیتی ترنسفورمر آن‌قدر باریک است که چهار دستگاه از آن به‌صورت عمودی در فضای لازم برای پارک یک خودروی معمولی جای می‌گیرد. در هنگام حرکت اما برای اینکه تجربهٔ رانندگی آن بیشتر به یک خودروی واقعی شبیه شود، می‌توان حالت پرفورمنس را انتخاب کرد که در این صورت برای هندلینگ بهتر، فاصلهٔ عرضی چرخ‌های جلو و عقب بیشتر شده و گلگیرها از جای خود بیرون می‌آیند. طراحی مدرن با چراغ‌های LED، اوورهنگ‌های بسیار کوتاه، سانروف پانورامیک و درهای قیچی بازشو هم ازجملهٔ ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

سیتی ترنسفورمر به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این خودرو به لطف وزن پایین، برای اینکه از صفر به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برد این وسیله بین ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و با استفاده از شارژرهای سریع می‌توان تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

سیتی ترنسفورمر ظرفیت حمل دو نفر را دارد و سازنده آن‌را ایمن‌ترین خودرو در کلاس خود می‌داند. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که این وسیله مثل سیتروئن آمی در دستهٔ چهارچرخه‌های سنگین قرار می‌گیرد یا مثل اسمارت فورتو یک خودروی سگمنت A محسوب می‌شود. این شرکت قبلاً پذیرش سفارشات برای خرید سیتی ترنسفورمر را آغاز کرده است. قیمت این خودرو برای خریداران اولیه ۱۲,۵۰۰ یورو خواهد بود اما بعداً به ۱۶ هزار یورو افزایش پیدا می‌کند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه