در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

فولکس‌واگن ID. لایف کانسپت در نمایشگاه مونیخ معرفی شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

فولکس‌واگن ID. لایف کانسپت در نمایشگاه مونیخ معرفی شد

خودروی e-up! تلاش نه چندان موفق فولکس‌واگن برای حضور در کلاس خودروهای الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت بود و برای اینکه بتوانید به یک خودروی الکتریکی ویژه با قیمتی مناسب از این برند دست پیدا کنید باید چند سالی را منتظر بمانید. دلیل آن‌هم معرفی کانسپت جدید ID. لایف در نمایشگاه خودروی مونیخ بوده، خودرویی که نسخه تولیدی‌اش تا سال ۲۰۲۵ پدیدار نخواهد شد. نسخه تولیدی این خودرو قرار است در جایگاهی پایین‌تر از هاچبک الکتریکی و کامپکت ID.3 قرار گیرد.

برخلاف برادر بزرگ‌تر که نیرو را به چرخ های عقب می‌فرستد، این کانسپت الکتریکی از نوع دیفرانسیل جلو بوده و در بطن آن نسخه کوتاه شده از همان پلتفرم خاص MEB فولکس‌واگن بکار رفته است. پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرت قابل‌احترام ۲۳۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متری تولید کرده و سبب ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

ID. لایف از باتری ۵۷ کیلووات ساعتی سود برده و شعاع حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری دارد. این خودرو از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و بنابراین تنها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توان به شعاع حرکتی ۱۶۳ کیلومتری دست پیدا کرد. از آنجایی که ۴ سال تا حضور این خودرو روی خط تولید باقی مانده بنابراین مشتاقیم ببینیم این جزئیات فنی در زمان تولید چه تغییراتی خواهند داشت.

از آنجایی که شاسی بلندها حرف اول را در صنعت خودرو می‌زنند بنابراین فولکس‌واگن نیز ID. لایف را به عنوان یک خودروی شهری با شخصیت کراس اوور معرفی کرده است. این خودرو ارتفاع ۱۹۰ میلی‌متری از سطح زمین داشته و زاویه حمله و فرار آن به ترتیب ۲۶ و ۳۷ درجه می‌باشد. از آنجایی که ID. لایف بر اساس یک پلتفرم خاص خودروهای الکتریکی توسعه یافته بنابراین فضای کابین و بار قابل‌توجهی دارد و این در حالی است که طول/عرض/ارتفاع این خودرو تنها ۴۰۹۱/۱۸۴۵/۱۵۹۹ میلی‌متر می‌باشد.

با اینکه خودروی موردبحث به‌طور قابل‌توجهی کوتاه‌تر از نسل هشتم گلف است اما فاصله بین محوری ۲۶۵۰ میلی‌متری آن اندکی بیشتر از گلف می‌باشد. فاصله مناسب بین اکسل‌ها باعث شده این کانسپت الکتریکی فضای پای زیادی در عقب داشته و با فضای بار ۱۲۸۵ لیتری (پس از خوابیده شدن صندلی‌های عقب) خود بدرخشد.

فضای بار در حالت استاندارد ظرفیت ۲۲۵ لیتری داشته و فضای ۱۰۸ لیتری نیز کف این بخش در نظر گرفته شده است. مهندسان فولکس همچنین فضای بار ۶۸ لیتری را در بخش جلو در نظر گرفته‌اند و یک فضای ۸ لیتری نیز برای قرار دادن کابل‌های شارژ وجود دارد. یکی از ویژگی‌های جالب این خودرو پاکت درب است که به عنوان فضای قرارگیری گوشی‌های هوشمند برای شارژ عمل می‌کند.

ID. لایف کانسپتی است که بجای آینه‌های سنتی از دوربین‌ها استفاده کرده و آینه وسط نیز جای خود را به یک دوربین داده که تصاویر را روی نمایشگر ۹ اینچی به نمایش می‌گذارد. ژرمن‌ها یک نمایشگر تاشدنی را نیز برای کنسول بازی در نظر گرفته‌اند که البته در نسخه تولیدی خبری از آن نخواهد بود.

فولکس‌واگن ID. لایف که در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده سال ۲۰۲۵ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و قیمت پایه ۲۰ هزار یورویی خواهد داشت. نسخه فول این خودرو با قیمت ۲۵ هزار یورویی عرضه خواهد شد. در مقام مقایسه باید دانست ارزان‌ترین نسخه ID.3 در آلمان قیمت پایه ۳۵۴۶۰ یورویی دارد.


  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه