در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تاخیر دوبارۀ آغاز تولید تسلا رودستر تا سال ۲۰۲۳

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تاخیر دوبارۀ آغاز تولید تسلا رودستر تا سال ۲۰۲۳

پس از این همه بلایای طبیعی، تحولات سیاسی و شیوع جهانی بیماری کرونا که طی چند سال اخیر تجربه کرده‌ایم، اگر به سال ۲۰۱۷ نگاه کنیم بنظر میرسد یک عمر از آن زمان گذشته است. اما در نوامبر همین سال بود که ایلان ماسک با رونمایی از روستر جدید جهان را شگفت‌زده کرد. در آن زمان، سال ۲۰۲۰ بعنوان تاریخ آغاز تولید این خودرو اعلام شد اما بدیهی است که این برنامه تحقق پیدا نکرد. سپس در اوایل سال جاری، ایلان ماسک سال ۲۰۲۲ را بعنوان هدف جدید خود برای آغاز تولید رودستر اعلام کرد اما حالا بنظر میرسد حتی تسلا هم از مشکلات ناشی از شیوع کرونا و همینطور کمبود چیپ‌ها مصون نمانده است.


در یک پست توییتری، ایلان ماسک از سال ۲۰۲۳ بعنوان زمان عرضۀ رودستر یاد کرده است. وی در این باره گفته است:

سال ۲۰۲۱ سال کمبودهای فوق‌العاده در زنجیرۀ تامین قطعات بود. بنابراین اگر ۱۷ محصول جدید داشته باشیم هم فرقی نمیکند زیرا هیچکدام از آن‌ها عرضه نمیشوند. رودستر جدید باید در سال ۲۰۲۳ عرضه شود

امسال تقریباً همۀ خودروسازان تبعات کمبود چیپ را احساس کرده‌اند. برخی شرکت‌ها مثل جنرال موتورز مجبور به فروش محصولات خود بدون برخی سیستم‌ها شدند و برخی دیگر مثل فورد هزاران خودروی تولیدشده را انبار کردند و منتظر چیپ مانده‌اند تا آن‌ها را تکمیل کنند.

در این بین اما تسلا که سریعتر از خودروسازان بزرگ به کمبود چیپ واکنش نشان داد، تقریباً از این مشکل مصون ماند و درحالیکه تولید اکثر خودروسازان کاهش پیدا کرد، تولید تسلا در سال ۲۰۲۱ بیشتر شد. حال اما با توجه به جدیدترین توییت ماسک، بنظر میرسد سرانجام مشکلات کمبود چیپ دامن تسلا را هم گرفته است. علاوه بر رودستر، اخیراً پیکاپ سایبرتراک که بسیاری منتظر آن هستند نیز با تاخیر مواجه شده است. درهرحال، اگر رودستر جدید سرانجام در سال ۲۰۲۳ از راه برسد، شش سال از زمان رونمایی اولیۀ آن گذشته و شاید در آن زمان مشخصات این خودرو دیگر به اندازۀ سال ۲۰۱۷ خیره‌کننده نباشد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه