در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

کیمی رایکونن با فرمول ۱ پس از پایان فصل ۲۰۲۱ خداحافظی می کند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 کیمی رایکونن با فرمول ۱ پس از پایان فصل ۲۰۲۱ خداحافظی می کند

در آستانه برگزاری گرندپری هلند، کیمی رایکونن اعلام کرد با پایان فصل جاری مسابقات فرمول ۱ از این رشته ورزشی پرطرفدار خداحافظی خواهد کرد.

قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین راننده فرمول ۱ که ۴۱ سال سن دارد سه عصر مهم رقابت‌های فرمول ۱ یعنی خودروهای ۱۰، ۸ و ۶ سیلندر هیبرید را به چشم دیده است. او ۲۰ سال است که در فرمول ۱ حضور دارد و بنابراین تجربه او تقریباً به‌اندازه سن جوان‌ترین راننده یعنی یوکی سونودای ۲۱ ساله است. رایکونن طی این سال‌ها تجارب زیادی را به دست آورده و برای تیم‌های سائوبر، مک لارن، لوتوس و فراری مسابقه داده است. او حتی در دیگر رشته‌های موتور اسپورت همچون رالی و ناسکار نیز حضور داشته است.

اگرچه رایکونن در سال ۲۰۰۷ قهرمانی را به دست آورد و در فصل‌های دیگر نیز به چنین عنوان نزدیک شد اما این اواخر طعم موفقیت را نچشید و به نظر می‌رسد همین موضوع یکی از دلایل خداحافظی‌اش با فرمول ۱ می‌باشد. آخرین پیروزی او در سال ۲۰۱۸ و در گرندپری آمریکا رقم خورده است.

رایکونن با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی گفته است:

زندگی همین است. این آخرین فصل حضور من در فرمول ۱ خواهد بود. من این تصمیم را زمستان سال پیش گرفتم. تصمیم راحتی نبود اما پس از پایان امسال زمان چیزهای جدید فرامی‌رسد. با اینکه هنوز فصل جاری مسابقات ادامه دارد اما می‌خواهم از خانواده، تمامی تیم‌ها و هر فردی که در طول این سال‌ها با او همکاری کرده‌ام تشکر کنم. تشکر ویژه‌ای از شما طرفداران فوق‌العاده می‌کنم که همواره الهام‌بخش من بوده‌اید. شاید فرمول ۱ برای من به پایان رسیده باشد اما چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد و من می‌خواهم آن‌ها را تجربه کنم و لذت ببرم.

اگرچه تصمیم رایکونن برای طرفداران فرمول ۱ ناراحت کننده است اما باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره رانندگان فصل آتی می‌شود. تئوری اول این است که والتری بوتاس جانشین رایکونن در آلفارومئو خواهد شد. بوتاس جای خود در مرسدس را به جورج راسل خواهد داد. آنتونیو جیووینازی به عنوان هم‌تیمی فعلی رایکونن شاید جای خود را به راننده فرمول E مرسدس یعنی نیک ده ریس بدهد. همچنین شایعه شده جای راسل در تیم ویلیامز را الکس آلبون راننده اسبق ردبول خواهد گرفت. قطعاً تغییرات قابل‌توجهی در لیست رانندگان فصل بعدی فرمول ۱ رخ خواهد داد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه