در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

لندکروزر چینی‌ها در نمایشگاه چنگدو به طور مفصل رونمایی شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

لندکروزر چینی‌ها در نمایشگاه چنگدو به طور مفصل رونمایی شد

شرکت گریت وال برنامه‌های زیادی برای برند تازه تأسیس تانک دارد و به‌سرعت در حال گسترش سبد محصولات آن است به‌گونه‌ای که در نمایشگاه خودروی چنگدوی امسال نه یک مدل بلکه دو محصول جدید بنام‌های تانک ۴۰۰ و تانک ۵۰۰ را معرفی کرده است. تانک ۵۰۰ همان مدلی است که تا پیش‌ازاین با نام تانک ۶۰۰ شناخته می‌شد و چندی پیش تصاویر رسمی آن منتشر شد اما حالا هم‌زمان با اولین نمایش رسمی این مدل در چنگدو، گریت وال از تغییر نام آن‌هم خبر داده است.

تانک ۵۰۰ با تناسبات یک اس‌یووی سنتی، استایل باابهتی دارد که جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی، کاپوت برجسته و گلگیرهای عضلانی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن است. این خودرو با ۵,۰۷۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۳۴ میلی‌متر عرض و ۱,۹۰۵ میلی‌متر ارتفاع، از رقیب اصلی خود یعنی تویوتا لندکروزر ۳۰۰ کمی کشیده‌تر بوده و فاصلهٔ محوری آن با ۲,۸۵۰ میلی‌متر، دقیقاً با رقیب ژاپنی یکسان است.

تانک ۵۰۰ مثل دیگر محصولات این برند چینی، روی شاسی نردبانی مستقل ساخته شده و از سیستم تعلیق فنر پیچشی و قفل دیفرانسیل در جلو و عقب برخوردار است. این ماشین همچنین با ۲۲۴ میلی‌متر فاصله از زمین، زاویهٔ حملهٔ ۲۹.۶ درجه، زاویهٔ فرار ۲۴ درجه و قابلیت غوطه‌وری چشمگیر ۸۰۰ میلی‌متری در آب، از توانایی‌های آفرود بالایی برخوردار است تا بتواند لایق عنوان لندکروزر چینی باشد.

کابین تانک ۵۰۰ نیز با ویژگی‌های لوکس و سطح بالا، بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. در میانهٔ داشبورد خودرو یک نمایشگر بزرگ ۱۴.۶ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی هم آن‌را همراهی می‌کند. به نظر می‌رسد متریالی که در اینجا استفاده شده کیفیت بالایی داشته باشند درحالی‌که ترکیب رنگ کابین چیزی است که از یک برند لوکس انتظار می‌رود.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی تانک ۵۰۰ نیز می‌توان به انتخاب‌گر دندهٔ مشابه ولوو روی تونل مرکزی، ستاره‌های الهام گرفته از رولزرویس روی داشبورد و ساعت آنالوگ بین دریچه‌های تهویه به سبک بنتلی اشاره کرد. تانک ۵۰۰ به سه ردیف صندلی مجهز است و می‌تواند تا ۷ نفر را در کابین خود جای دهد.

یکی دیگر از نقاط قوت تانک ۵۰۰ چیزی است که زیر کاپوت آن پنهان شده زیرا در اینجا برخلاف دیگر خودروهای چینی، یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بنزینی توربو قرار گرفته که از تکنولوژی هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم برخوردار است. این موتور ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. هم پیشرانه و هم گیربکس هردو توسط خود گریت وال توسعه پیدا کرده‌اند.

این خودرو اما یک نسخهٔ هیبریدی هم خواهد داشت که از همین پیشرانهٔ V6 استفاده می‌کند اما مجموع خروجی آن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر است. در آینده نیز احتمال ارائهٔ نسخه‌های ضعیف‌تر با موتورهای ۲ لیتری بنزینی و ۲.۴ لیتری دیزلی وجود خواهد داشت.

تانک ۵۰۰ همان‌طور که از نامش مشخص است، بالاتر از مدل محبوب تانک ۳۰۰ قرار می‌گیرد و در آیندهٔ نزدیک مدل‌های ۴۰۰، ۷۰۰ و ۸۰۰ هم به این خانواده اضافه خواهند شد. تانک هنوز قیمت ۵۰۰ را اعلام نکرده اما به گفتهٔ رسانه‌های محلی، قیمت این لندکروزر چینی از حدود ۳۰۰ هزار یوآن آغاز خواهد شد که معادل ۴۶ هزار دلار است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه