در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تولید چهار خودروی الکتریکی جدید توسط لوتوس

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تولید چهار خودروی الکتریکی جدید توسط لوتوس

پس از انتشار شایعات و اخبار ضدونقیض فراوان سرانجام لوتوس به‌صورت رسمی اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ تعداد ۴ خودروی الکتریکی جدید را تولید خواهد کرد. این خودروهای جدید بخشی از استراتژی ویژن ۸۰ لوتوس هستند که به معنی تبدیل شدن لوتوس به برند الکتریکی جهانی در سال ۲۰۲۸ و تولد هشتادسالگی این خودروساز خواهد بود.

اولین خودرویی که به هایپرکار اویجا و امیرا به عنوان آخرین محصول اسپورت و درون‌سوز لوتوس خواهد پیوست یک شاسی‌بلند الکتریکی است که از پلتفرم جدید استفاده کرده و به عنوان خودروی سبک زندگی پریمیوم فروخته خواهد شد. این خودرو سال آینده معرفی می‌شود و بر پایه معماری پریمیوم لوتوس تولید خواهد شد. پلتفرم یاد شده یکی از چهار پلتفرمی است که لوتوس امسال خبر توسعه آن‌ها را منتشر ساخته بود.

چیز زیادی درباره این شاسی‌بلند الکتریکی نمی‌دانیم اما لوتوس قول داده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن زیر ۳ ثانیه خواهد بود. انرژی الکتریکی این خودرو از باتری ۹۲ تا ۱۲۰ کیلووات ساعتی تأمین شده و این برند می‌گوید خودروی جدیدش از پیشرفته‌ترین سیستم شارژ الکتریکی ۸۰۰ ولتی صنعت خودرو سود خواهد برد.

پس از عرضه اولین شاسی‌بلند، لوتوس کوپه‌ای چهار درب و الکتریکی را در سال ۲۰۲۳ تولید خواهد نمود و یک سال بعد از آن نیز شاسی‌بلندی بزرگ‌تر را مونتاژ خواهد کرد. یک خودروی اسپورت کاملاً جدید و الکتریکی هم در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد تا سبد محصولات الکتریکی لوتوس را تکمیل کند.

لوتوس برای تحقق استراتژی خود مقر جدیدی را در ووهان چین احداث می‌کند. این مرکز تکنولوژی لوتوس در سال ۲۰۲۴ تکمیل شده و اواخر امسال کارخانه جدید آن شروع به کار خواهد کرد. این برند با افتخار اعلام کرده کارخانه جدیدش دارای پیست تست هوشمند و یکپارچه می‌باشد.

مت ویندل مدیر لوتوس می‌گوید:

تبدیل لوتوس از یک کمپانی تولید کننده خودروهای اسپورت در بریتانیا به برند پرفورمنس جهانی همیشه در بطن استراتژی ویژن ۸۰ بوده است. راه‌اندازی مرکز تکنولوژی لوتوس دستاورد مهمی در واقعی ساختن این استراتژی می‌باشد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه