در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

آشنایی با سدان اسپورت لینک اند کو ۰۳ پلاس سیان ادیشن

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

آشنایی با سدان اسپورت لینک اند کو ۰۳ پلاس سیان ادیشن

دقیقاً سه سال پیش از معرفی لینک اند کو ۰۳ در نمایشگاه خودروی چنگدو، این کمپانی از اسپورت ترین نسخه سدان خود با نام ۰۳ پلاس سیان ادیشن رونمایی کرد. این خودروی سفارشی فقط در بازار چین عرضه شده و برای گرامی داشت سه عنوان قهرمانی سیان ریسینگ در مسابقات WTCC از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ تولید شده است.

۰۳ پلاس سیان ادیشن شبیه نسخه تولیدی ۰۳ سیان کانسپت است که سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود. اگرچه ویژگی‌های ظاهری این خودرو کمی تعدیل شده اما کیت بدنه اسپورت آن همچنان در معرض توجه قرار دارد هرچند خبری از گلگیرهای پهن مدل مفهومی نیست.

در بدنه خودرو عناصر و قطعات مشکی و فیبر کربنی دیده می‌شود. به این موارد باید کالیپرهای ترمز زرد رنگ را نیز اضافه کرد که تکمیل کننده بدنه این سدان اسپورت هستند.

جدای از بال بزرگ نصب شده در عقب، این خودروی خاص با رینگ‌های جدید و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۴S، ترمزهای قوی تر و دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین عرضه می‌شود. در داخل کابین نیز پوشش مشکی با عناصر زرد رنگ و صندلی‌های اسپورت با برند سیان دیده می‌شود.

به عنوان یادآوری باید گفت لینک اند کو ۰۳ پرفروش‌ترین خودروی این کمپانی در چین بوده و پلتفرم CMA آن با ولوو XC40 و پولستار ۲ مشترک است. این خودروی سفارشی در بطن خود پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۶۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر را قرار داده است، پیشرانه‌ای که با نمونه بکار رفته در شاسی‌بلند کوپه ۰۵ پلاس مشترک است. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده شده و سبب ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای می‌شود.

اگرچه این عملکرد قابل‌احترام است اما در برابر قدرت ۵۲۸ اسبی و گشتاور ۵۰۴ نیوتون متری لینک اند کو ۰۳ سیان کانسپت رنگ می‌بازد. این کانسپت شتاب ۴.۴ ثانیه‌ای داشت و می‌توانست رقیب جالبی برای ب ام و M3، آلفارومئو جیولیا کوادروفولیو، مرسدس-ای ام جی C63 S و آئودی RS4 باشد.

لینک اند کو اشاره‌ای به قیمت ۰۳ پلاس سیان ادیشن نکرده اما قطعاً گران‌تر از ۰۳ پلاس استاندارد با بهای معادل ۲۸۷۳۲ دلار در چین خواهد بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه