در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

برگشت خودروهای خودران های تویوتا در پارالمپیک

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 برگشت خودروهای خودران های تویوتا در پارالمپیک

پس از برخورد خبرساز هفته پیش خودروی خودران تویوتا با یکی از شرکت‌کنندگان پارالمپیک توکیو که منجر به توقف استفاده از این خودروها شد، ژاپنی‌ها به‌کارگیری آن‌ها را از سر گرفتند هرچند این بار اقدامات ایمنی و امنیتی بیشتری بکار گرفته شده است.


در ۲۶ آگوست بود که تویوتا اعلام کرد یکی از خودروهای خودران e-Palette خود در دهکده بازی‌های پارالمپیک با یکی از عابران برخورد کرده است. این خودرو سرعت ناچیز در حد ۱ الی ۲ کیلومتر در ساعت داشته و فرد مورد اشاره نیز پس از برخورد به مرکز درمانی منتقل شده و پس از معاینه دوباره به محل استراحت خود بازگشته است.

امروز تویوتا نتایج بررسی‌های خود درباره این حادثه را منتشر کرد. این برند خوش‌نام می‌گوید سه فاکتور در وقوع این حادثه وجود داشته که شامل خودرو، عابر پیاده و زیرساخت می‌باشد.

تویوتا اظهار داشته e-Palette عابر پیاده را تشخیص داده و در حال عبور از سه‌راه بوده که توقف کرده است. اپراتور انسانی سپس ایمن بودن شرایط را تائید کرده و خودرو دوباره وارد سه‌راه شده است. البته به نظر می‌رسد اپراتور متوجه عابر پیاده شده و هم او و هم سیستم ترمز خودکار خودرو تلاش داشته‌اند خودرو را متوقف کنند اما نتوانسته‌اند پیش از برخورد با عابر پیاده این کار را انجام دهند.

آنچه باعث پیچیده‌تر شدن وضعیت شده اختلال بصری در تشخیص عابر پیاده بوده و نکته دیگر اینکه تنها دو فرد هدایت‌کننده در تقاطع حضور داشته‌اند، مسیری که فاقد چراغ‌های ترافیکی بوده است. تویوتا می‌گوید افراد کافی برای هدایت تمامی عابران و ارتباط مؤثر با خودرو وجود نداشته است.

این خودروساز ژاپنی سه تغییر را در e-Palette و برخی زیرساخت‌ها اعمال کرده تا آن‌ها را ایمن‌تر کند. تویوتا ابتدا هشدار صوتی حضور خودرو را تقویت کرده تا به افراد در تشخیص آن کمک کند. همچنین تغییراتی در کنترل‌های شتاب و ترمز دستی اعمال شده و تعداد اعضای هدایت‌کننده خودرو نیز افزایش یافته است.

اگرچه این خودروی “خودران” حالا اعضای هدایت‌گر بیشتری دارد اما درعین‌حال کمیته المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ نیز تعداد افراد هدایت کننده در تقاطع‌ها را از ۶ نفر فعلی به بیش از ۲۰ نفر رسانده است.

این افراد در دو گروه دسته بندی شده و دسته اول اقدام به هدایت خودروها و دسته دیگر اقدام به هدایت عابران پیاده می‌کنند. کمیته برگزاری همچنین تأکید داشته تمامی عابران پیاده در دهکده بازی‌ها باید قوانین را به دقت مدنظر قرار دهند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه