در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

پایان تولید لینکلن ناتیلوس و الکتریکی شدن اویاتور در سال ۲۰۲۳

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

پایان تولید لینکلن ناتیلوس و الکتریکی شدن اویاتور در سال ۲۰۲۳

کسانی که به فورد اج یا لینکلن ناتیلوس علاقه دارند بهتر است عجله کنند زیرا گفته می‌شود این دو کراس‌اوور دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کنند. به گزارش اتو نیوز، این دو خودرو در سال ۲۰۲۳ از خط تولید کنار خواهند رفت اما ممکن است ناتیلوس در سال ۲۰۲۵ در قالب کراس‌اووری الکتریکی بازگردد. البته این خبر چندان عجیب نیست زیرا طی توافقی، سندیکای کارگری یونیفور کانادا قصد دارد کارخانهٔ اوک‌ویل را به یک مرکز الکتریکی تبدیل کند. این کارخانه‌ای است که هم‌اکنون اج و ناتیلوس را تولید می‌کند.

زمانی که این قرارداد اعلام شد، سندیکای مذکور اعلام کرد که اولین خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۵ از خط تولید این کارخانه خارج خواهد شد و سپس چهار مدل دیگر در سال ۲۰۲۸ از راه خواهند رسید. هرچند انتظار نمی‌رود جایگزین الکتریکی ناتیلوس تا سال ۲۰۲۵ آماده شود و حتی ممکن است نام متفاوتی هم داشته باشد اما این تنها خودروی الکتریکی در دست توسعهٔ گروه فورد نیست زیرا این شرکت قبلاً برنامهٔ ساخت اکسپلورر و اویاتور الکتریکی را اعلام کرده است. به گفتهٔ اتو نیوز، این دو کراس‌اوور الکتریکی در سال ۲۰۲۳ پدیدار خواهند شد.

ظاهراً هردو مدل در کنار نسخه‌های بنزینی خود به فروش خواهند رسید اما کاملاً متفاوت خواهند بود. گزارش شده که این کراس‌اوورها روی پلت‌فرم الکتریکی جدید فورد که اوایل امسال اعلام شده ساخته می‌شوند و در مکزیک به تولید خواهند رسید. علاوه بر این، یک کراس‌اوور الکتریکی دیگر از لینکلن هم در سال ۲۰۲۵ به بازار خواهد آمد. گفته می‌شود کد این خودرو CX802 بوده و قرار است در اوک‌ویل کانادا تولید شود. درنهایت نیز می‌توانیم انتظار ساخت نسخهٔ الکتریکی از برانکو یا رنجر را هم داشته باشیم. البته فورد تمام تخم‌مرغ‌های خود را در سبد الکتریکی نخواهد گذاشت و قصد ساخت مجموعه‌ای از مدل‌های هیبریدی را هم خواهد داشت که انتظار می‌رود شامل همه‌چیز از موستانگ و برانکو گرفته تا نویگیتور و اکسپیدیشن باشد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه