در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

گیربکس‌های دستی فولکس‌واگن تا سال ۲۰۳۰ کاملا حذف می شوند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 گیربکس‌های دستی فولکس‌واگن تا سال ۲۰۳۰ کاملا حذف می شوند

از آنجایی که آماده ورود به عصر خودروهای الکتریکی می‌شویم، عمر گیربکس‌های دستی نیز کم‌کم به پایان می‌رسد. برخی خودروسازان قبلاً برنامه‌های خود برای بازنشسته کردن این نوع گیربکس‌ها در خودروهای درون‌سوزشان را اعلام کرده‌اند. به نظر می‌رسد فولکس‌واگن نیز چنین روند را طی می‌کند.


پس از پشت سر گذاشتن دیزل گیت پرهزینه و ورود به عصر الکتریکی‌ها، فولکس‌واگن به کاهش حداکثری هزینه‌ها علاقه‌مند بوده و یکی از راه‌ها می‌تواند ساده‌تر کردن قوای محرکه قابل‌ارائه باشد. این شرکت استفاده از گیربکس DSG را به نمونه‌های دستی ترجیح داده و روند حذف تدریجی گیربکس‌های دستی را از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌کند.

نسل بعدی خودروهای دیزلی و بنزینی این خودروساز بدون سه پدال تولید خواهند شد و کراس اوور کامپکت و جدید تیگوان در سال ۲۰۲۳ فقط با گیربکس اتوماتیک در دسترس خواهد بود. همین داستان درباره پاسات جدید نیز صادق است. همچنین گفته شده این خودرو فقط به‌صورت استیشن عرضه خواهد شد و خبری از نسخه سدان نخواهد بود.

رسانه‌های آلمانی معتقدند گیربکس دستی تا پایان دهه جاری میلادی از سبد محصولات فولکس‌واگن حذف خواهد شد و شاید این خودروساز فقط محصولات الکتریکی را در چارچوب زمانی یاد شده عرضه کند. اگرچه در خبرها به این نکته اشاره نشده اما استفاده انحصاری از گیربکس اتوماتیک توسط فولکس‌واگن احتمالاً سایر برندهای این گروه همچون اشکودا، سئات و آئودی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. آئودی قبلاً اعلام کرده از سال ۲۰۲۶ فقط خودروهای الکتریکی را روانه بازار خواهد نمود.

با احتمال عرضه پاسات جدید به‌صورت اتوماتیک، همین اتفاق برای نسل بعدی اشکودا ساپرب نیز رخ خواهد داد زیرا هر دو خودرو از معماری یکسان استفاده کرده و انتظار می‌رود همراه یکدیگر در براتیسلاوا تولید شوند. فولکس تائید کرده نهمین نسل گلف نیز تولید خواهد شد و بنابراین به احتمال زیاد نسل جدید اوکتاویا و لئون نیز فاقد گیربکس‌های دستی خواهند بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه