در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

نگاهی به نسل جدید جیلی امگرند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

نگاهی به نسل جدید جیلی امگرند

جیلی در نمایشگاه خودروی چنگدو ۲۰۲۱ از چهارمین نسل امگرند رونمایی کرد. این خودرو بر پایه معماری ماژولار کلاس B (BMA) شکل گرفته است. اگر تاکنون نام امگرند به گوشتان نخورده پس باید بدانید این خودرو برای نهمین سال پیاپی محبوب‌ترین برند سدان چینی بوده و فروش بیش از ۳.۲۵ میلیون دستگاهی را ثبت کرده است. نسل جدید این خودرو بر پایه همین موفقیت بنا شده و چهارمین نسل آن که قیمت مناسبی هم دارد با طراحی مدرن و کابینی پیشرفته معرفی گردیده است.

امگرند از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ برندی مستقل بود اما در آن سال زیر پرچم جیلی قرار گرفت. سدان جدید جیلی امگرند نسبت به نسل‌های پیشین تغییرات زیادی هم از نظر طراحی و هم از نظر تکنولوژی داشته و بزرگ‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسد. طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۶۳۸/۱۸۲۰/۱۴۶۰ میلی‌متر می‌باشد.

درحالی‌که طراحی سه جعبه‌ای پروفایل این خودرو به نوعی محافظه‌کارانه بوده اما جلوپنجره و چراغ‌های جلو کاملاً باابهت به نظر می‌رسد و چراغ‌های عقب LED نیز در ارتفاع بالایی نصب شده و به همراه اسپویلر یکپارچه طراحی مدرنی را به نمایش می‌گذارند. جیلی می‌گوید امگرند جدید ضریب درگ احساس‌برانگیز ۰.۲۷ و مرکز ثقل پایینی دارد.

داشبورد این خودرو به خاطر طراحی و خطوط افقی مرتبط کننده ورودی‌های هوا از هوندا سیویک الهام گرفته است. به منظور جلب رضایت مشتریان چینی، امگرند جدید از ترکیب رنگ‌های روشن استفاده کرده و پر از تکنولوژی‌های جدید است. پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی با نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی همراه شده است. این نمایشگر از به‌روزرسانی از راه دور و دستیار صوتی هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. به این موارد باید سیستم خالص‌سازی هوا، دوربین دید محیطی و ضبط کننده اتفاقات رانندگی باکیفیت در تریم های فول را نیز اضافه کرد.

استفاده از پلتفرم BMA باعث افزایش فضای سرنشینان و بار شده است. همین امر روی لرزش، سر و صدا و ناهنجاری و هندلینگ تأثیر مثبت گذاشته است. ترمزها نیز به لطف استفاده از ESP 9.3 بوش بهبود یافته‌اند. این خودرو هم‌اکنون بهترین عملکرد ترمز در کاهش سرعت از ۱۰۰ به ۰ کیلومتر در ساعت را داشته و خودرو زیر ۳۶ متر متوقف می‌شود.

زیر کاپوت امگرند جدید پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری آلومینیومی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۷ نیوتون متر قرار دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا CVT به چرخ ها فرستاده می‌شود.

جیلی امگرند در چانگ ژیانگ تولید می‌شود. انتظار نمی‌رود این خودرو راهی به بازارهای جهانی پیدا کند زیرا کلاس سدان‌های B در اروپا و آمریکا تقریباً وجود ندارد. از نظر قیمتی باید گفت این خودرو با بهای معادل ۱۳,۴۵۴ تا ۱۴,۲۲۷ دلار به دست مشتریان چینی می‌رسد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه