در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

لکسس معرفی نسل جدید لکسس LX به تعویق افتاد؟

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

لکسس معرفی نسل جدید لکسس LX به تعویق افتاد؟

عرضه نسل جدید لکسس LX ظاهراً به خاطر سختی‌های تأمین قطعات از جنوب شرق آسیا به تعویق افتاده است. به احتمال زیاد قضیه به کمبود نیمه‌رساناها مربوط می‌شود. این اطلاعات را یکی از نمایندگی‌های لکسس در مصاحبه با رسانه‌ها منتشر کرده است.

نسل جدید LX قرار بود اواخر سال جاری میلادی معرفی شده و از سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود. هنوز مشخص نیست که کمبود قطعات چگونه عرضه این شاسی‌بلند لوکس را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

البته تعویق معرفی و عرضه این خودرو منطقی جلوه می‌کند زیرا تویوتا قبلاً به‌صورت موقت تولید نسل جدید لندکروزر را به خاطر کمبود قطعات از کارخانه‌های جنوب شرق آسیا متوقف کرده است. LX و لندکروزر اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند بنابراین کمبود قطعات برای یکی تولید دیگری را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رسانه‌ها همچنین به شایعاتی اشاره داشته‌اند که تاکنون به گوش نرسیده بود. گفته می‌شود تریم پایه نسل جدید LX شاید پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی نسل فعلی را حفظ کند. قبلاً گفته می‌شد نسخه‌های پایه این خودرو شاید از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی مشترک با لندکروزر جدید استفاده کند. این نیروگاه آهنین قدرت ۴۰۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

ظاهراً تریم فول LX جدید با نام LX 750h شناخته می‌شود. این مدل قرار است از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی هیبریدی با خروجی ۴۸۰ اسب بخار و گشتاور ۸۷۱ نیوتون متر سود ببرد.

طراحی LX ظاهراً دارای جلوپنجره دوکی‌شکل بزرگ لکسس خواهد بود. ظاهر برجسته، عضلانی و سرراست از جمله ویژگی‌های این قطعه خواهد بود. در بخش عقب نیز ظاهراً از چراغ‌هایی با ارتباط در پهنا استفاده خواهد شد

فعلاً تصاویری از کابین این شاسی‌بلند منتشر نشده اما برخی رسانه‌ها می‌گویند در بخش داخلی از نمایشگر ۱۷ اینچی استفاده خواهد شد. همچنین قرار است این خودرو به اسکنر اثرانگشت برای استارت پیشرانه مجهز شود.

LX جدید حتی با وجود تعویق معرفی و تولید می‌تواند در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه