در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

مازراتی گریکاله تروفئو برای رقابت با پورشه ماکان GTS به میدان خواهد آمد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

مازراتی گریکاله تروفئو برای رقابت با پورشه ماکان GTS به میدان خواهد آمد

در جولای امسال مازراتی اعلام کرد که از مدل ۲۰۲۲ به بعد، همهٔ محصولات این شرکت با سه تیپ GT، مودنا و تروفئو عرضه خواهند شد. کراس‌اوور آیندهٔ مازراتی یعنی گریکاله هم همین سه تیپ را خواهد داشت که یکی از آن‌ها نسخهٔ اسپرت و داغ تروفئو خواهد بود. این موضوع را مدیرعامل مازراتی آمریکای شمالی تأیید کرده است؛ بنابراین، گریکاله با این نسخه قصد رقابت با رقبای پرفورمنسی مثل پورشه ماکان GTS را دارد.


برای به چالش کشیدن رقیب اشتوتگارتی، گریکاله تروفئو ممکن است به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی مازراتی MC20 مجهز شود. این موتور در سوپراسپرت مازراتی ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در گریکاله به‌احتمال‌زیاد تضعیف خواهد شد زیرا برای مقایسه، ماکان GTS در فیس‌لیفت اخیر به پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 با ۴۴۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است. گزینهٔ دیگر برای گریکاله تروفئو اما یک موتور ۲ لیتری هیبریدی خفیف است. البته هیچ‌کدام از این موتورها هنوز رسماً از سوی مازراتی تائید نشده‌اند.

گریکاله که پایین‌تر از لوانته قرار می‌گیرد، به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت به بازار خواهد آمد به امید آنکه بتواند اوضاع فروش و سودآوری مازراتی را بهبود بخشد. در همین حال، در استراتژی نام‌گذاری جدید تیپ‌های محصولات این شرکت، GT نشانگر خودرویی بیشتر شهری است، مودنا برای کسانی که به دنبال پویایی و لذت رانندگی هستند در نظر گرفته شده و تروفئو به‌عنوان اسپرت‌ترین نسخه، در صدر خانوادهٔ هر خودرو قرار می‌گیرد. مازراتی گریکاله رسماً در ماه نوامبر رونمایی خواهد شد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه