در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تجربه رانندگی با نسخه پیش‌تولیدی ب‌ام‌و iX جدید برای اولین بار

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 تجربه رانندگی با نسخه پیش‌تولیدی ب‌ام‌و iX جدید برای اولین بار

ب‌ام‌و شاید اخیراً خودروهای i4 و iX3 را رونمایی کرده باشد اما تمرکز اصلی‌اش را روی محصول سودده iX معطوف کرده است.

iX قطعاً یک شاسی‌بلند لوکس و متمایز است و از چراغ‌های جلوی نازک و جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ استفاده می‌کند. طول این خودرو بیش از ۵ متر بوده و بنابراین با محصولی بزرگ که کابینی جادار دارد روبرو هستیم. فاصله بین محوری iX به ۳ متر می‌رسد که همین امر نوید فضایی فراخ و جادار را می‌دهد.

همان‌گونه که گفته شد فضای زیادی برای سرنشینان وجود داشته و خبری هم از تونل گیربکس نیست که این امر باعث بیشتر شدن فضا شده است. همین موضوع درباره محفظه بار نیز صادق است هرچند جاگیری باتری بزرگ و پیشرانه الکتریکی به معنی وجود فضای بار حدود ۵۰۰ لیتری است.

مدل رده میانی xDrive50 که ما تست کرده‌ایم به باتری ۱۰۵.۲ کیلووات ساعتی که شعاع حرکتی ادعایی ۶۱۱ کیلومتری ایجاد می‌کند مجهز شده است. با استفاده از شارژر سریع می‌توان ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۳۵ دقیقه شارژ کرد؛ به عبارت دیگر شما تنها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانید به شعاع حرکتی ۱۴۵ کیلومتری دست پیدا کنید.

این مدل به دو پیشرانه الکتریکی مجهز بوده و حداکثر قدرت ۵۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری دارد. این قدرت زیادی به نظر می‌رسد اما خب iX وزن قابل‌توجه ۲.۵ تنی داشته هرچند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۶ ثانیه‌ای آن احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد.

فرمان خودرو دقیق بوده و بنابراین با وجود سرعت بالا نیز خبری از حس عصبی خودرو نخواهد بود. در حقیقت iX با آرامش و نرمی مثال‌زدنی به پیش می‌رود. سیستم احیای انرژی ترمز تطبیقی نیز این حس خونسردی را تشدید کرده و با استفاده از دوربین و داده‌های ناوبری میزان انرژی احیا شده را تنظیم می‌کند. در حقیقت راندن iX با یک پدال کاملاً راحت است که به لطف همین سیستم میسر می‌شود.

از نظر تکنولوژی هم کمبودی وجود ندارد. تنظیمات iDrive جدید جزو موارد قابل‌ذکر بوده و دو نمایشگر ۱۲.۳ و ۱۴.۹ اینچی برای پشت آمپرها و نمایشگر مرکزی در نظر گرفته شده که کیفیت و گرافیک خوبی دارند. در واقع این دو ویژگی جزو بهترین‌های بازار هستند.

با قیمت بیش از ۹۰ هزار پوندی (قیمت این خودرو از ۶۹۹۰۵ پوند شروع می‌شود)، این نسخه از ب‌ام‌و iX خودرویی گران‌بها بوده اما پروتوتایپ تست شده که آخرین مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد نشان دهنده استعدادهای فراوان خود است.

ترکیب اشرافیت عالی ب‌ام‌و با قوای محرکه الکتریکی یک فرمول عالی در iX بوده و ما با خودرویی آرام، راحت و جادار روبرو هستیم که شعاع حرکتی زیادی را علیرغم قیمت بالای خود ارائه می‌کند. البته تکنولوژی مدرن بکار رفته در iX قیمت بالایش را توجیه کرده است.

مشخصات ب‌ام‌و iX xDrive50 M Sport

  • قیمت: ۹۴۹۰۵ پوند
  • باتری/پیشرانه: ۱۰۵.۲ کیلووات ساعتی/دو پیشرانه الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۵۱۶ اسب بخار/۷۶۵ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
  • شعاع حرکتی: ۶۱۱ کیلومتر
  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه