در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

پیشرانهٔ قوی‌تر کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ کامارو ZL1 را تجهیز می کند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

پیشرانهٔ قوی‌تر کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ کامارو ZL1  را تجهیز می کند

هرچند این روزها فروش شورلت کامارو بسیار کاهش یافته و دوران پایانی عمر خود را سپری می‌کند اما جنرال موتورز هنوز به‌طور کامل آن‌را فراموش نکرده زیرا یک منبع داخلی از این شرکت به موتورترند گفته است که کامارو ZL1 به پیشرانهٔ قوی‌تر کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ مجهز خواهد شد. این آخرین افزایش قدرت برای نسل ششم کامارو تا پیش از پایان تولید آن خواهد بود.

نسخهٔ قوی‌تر پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 که در سینهٔ کادیلاک قرار دارد، ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که نسخهٔ قبلی همین موتور در کامارو ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گزارش موتورترند همچنین اشاره کرده است که کامارو ZL1 ممکن است دیگر قطعات پرفورمنسی CT5-V بلک‌وینگ را هم قرض بگیرد که این می‌تواند شامل ترمزهای کربن سرامیکی باشد. گفته می‌شود این ZL1 جدید فقط در دو سال ارائه خواهد شد و موتورترند حدس میزند با مدل ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.

این در حالی است که گزارشات قبلی به برنامهٔ ساخت نسل ششم کامارو Z28 با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 کوروت C8 Z06 اشاره کرده بودند اما بعداً جنرال موتورز به این نتیجه رسید که تقاضای کافی برای این مدل وجود نخواهد داشت تا سرمایه‌گذاری را توجیه کند و به همین دلیل، پروژهٔ Z28 جدید لغو شد. در ZL1 جدید اما ازآنجایی‌که نوع پیشرانه تغییری نخواهد داشت، هزینهٔ ارتقاء احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه