در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تست پورشه ۹۱۱ هیبریدی در نوربرگ‌رینگ

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

تست پورشه ۹۱۱ هیبریدی در نوربرگ‌رینگ

پورشه در حال آزمایش یک ۹۱۱ توربوی پروتوتایپ در نوربرگ‌رینگ است که می‌تواند هیبریدی باشد. هرچند این خودروی مشکی‌رنگ در نگاه اول کاملاً با ۹۱۱ توربوی کنونی یکسان به نظر می‌رسد اما عکاسان تیزبین به یک برچسب زردرنگ روی شیشهٔ عقب اشاره کرده‌اند. این برچسبی است که توسط خودروسازان استفاده می‌شود تا اطلاع دهند که خودروی آزمایشی آن‌ها به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است.


اما درحالی‌که بسیاری از خودروسازان از برچسب‌های زردی با نوشتهٔ «خودروی هیبریدی آزمایشی» استفاده می‌کنند، پورشه در این ۹۱۱ صرفاً از یک برچسب ساده و بدون هیچ نوشته‌ای استفاده کرده است؛ بنابراین نمی‌توانیم بفهمیم که قوای محرکهٔ این خودرو هیبریدی خفیف است یا هیبریدی معمولی و یا پلاگین‌هیبریدی اما ازآنجایی‌که درگاه شارژ روی بدنهٔ خودرو دیده نمی‌شود، بعید است که پلاگین‌هیبریدی باشد.

یکی دیگر از مواردی که نشان می‌دهد این پروتوتایپ یک نمونهٔ هیبریدی است، سیاه بودن پنجره‌های عقب آن است. به گفتهٔ عکاسان، پورشه از عمد این کار را انجام داده زیرا در خودروهای هیبریدی آزمایشی پکیج باطری‌ها معمولاً در صندلی‌های عقب قرار داده می‌شود. درهرحال، ساخت نسخهٔ هیبریدی در نسل ۹۹۲ قطعی به نظر می‌رسد زیرا پورشه قبلاً اعلام کرده که پلت‌فرم این نسل برای سازگاری با قوای محرکهٔ هیبریدی طراحی شده است.

در سال ۲۰۲۰ پورشه اذعان داشت هنوز تصمیم نگرفته که آیا اولین ۹۱۱ هیبریدی یک خودروی هیبریدی پرفورمنس محور باشد یا یک پلاگین‌هیبریدی متمرکز بر برد تمام الکتریکی. حالا اما با توجه به این پروتوتایپ، به نظر می‌رسد آلمانی‌ها هیبریدی پرفورمنس محور را انتخاب کرده‌اند و قصد ساخت نسخه‌ای حتی قوی‌تر و سریع‌تر از توربو S را دارند. فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد این نسخه منتشر نشده اما وقتی در کنار پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه یک موتور الکتریکی قرار گیرد، احتمالاً مجموع قدرت به چیزی در حدود ۷۰۰ اسب بخار خواهد رسید.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه