در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

گریت وال Wey V72، کراس‌اووری با طراحی کلاسیک

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

گریت وال Wey V72، کراس‌اووری با طراحی کلاسیک

نوستالژی ابزار بسیار سودآوری است و در همه‌جا از صنعت اسباب‌بازی گرفته تا فیلم‌سازی شاهد استفاده از آن هستیم. در صنعت خودروسازی هم در دههٔ ۹۰ و اوایل دههٔ ۲۰۰۰ با معرفی خودروهایی مثل کرایسلر پی‌تی کروزر، شورلت HHR و مینی کوپر که طراحی رترویی با الهام از گذشته داشتند، نوستالژی‌های زیادی دیدیم. در آن سال‌ها حتی خودروهای رتروی عجیبی مثل پلیموث پراولر و شورلت SSR هم معرفی شدند. حال به نظر می‌رسد خودروسازان چینی هم به طراحی‌های رترو روی آورده‌اند زیرا اخیراً چینی‌های زیادی با این نوع طراحی دیده‌ایم.

وی V72 خودرویی نئوکلاسیک است که به سبک خودروهای دههٔ ۴۰ میلادی طراحی شده است. البته طراحی این کانسپت به‌طور مستقیم به هیچ خودروی خاصی اشاره ندارد اما به‌راحتی می‌توان عناصر طراحی خودروهای قدیمی آمریکایی مثل کادیلاک فلیت‌وود ۱۹۴۱ و شورلت سابربن ۱۹۴۷ را در آن مشاهده کرد. جلوپنجره‌ای منحنی با خطوط افقی، چراغ‌های دایره‌ای، گلگیرهای برجسته و سپر سنتی ازجملهٔ ویژگی‌های طراحی این خودرو هستند. نمای عقبی خودرو اما با چراغ‌های بیضی‌شکل، بیشتر به فولکس‌واگن بیتل شبیه به نظر می‌رسد ولی با ایجاد یک برجستگی روی درب صندوق سعی شده نمای متفاوتی ایجاد گردد.

طراحی کابین V72 کلاسیک و درعین‌حال مدرن به نظر می‌رسد. به‌عنوان‌مثال، فرم غربیلک فرمان کاملاً سنتی است اما وجود سه نمایشگر روی داشبورد نشان می‌دهد با خودرویی طرف هستیم که در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این خودرو بر اساس پلت‌فرم کراس‌اوورهای وی ساخته شده و بنابراین برخلاف اورا پانک کت، خودرویی کاملاً کاربردی با قوای محرکهٔ هیبریدی است. بااین‌حال، V72 صرفاً به‌عنوان یک کانسپت معرفی شده و شانس تولید آن بسیار اندک است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه چنگدو به نمایش عمومی درخواهد آمد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه