در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

شش نسخهٔ جدید از آستون‌مارتین DBX تا سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

شش نسخهٔ جدید از آستون‌مارتین DBX تا سال ۲۰۲۴ به بازار خواهد آمد

آستون‌مارتین BDX تابستان سال گذشته به بازار آمد و تنها یک سال بعد، بیش از نیمی از فروش جهانی این برند را به خود اختصاص داد؛ بنابراین، DBX قطعاً کلید موفقیت و ثبات آستون‌مارتین در آینده خواهد بود و مدیرعامل این شرکت «توبیاس موئرس» به‌خوبی از این واقعیت آگاه است زیرا وی در مصاحبهٔ اخیر خود اظهار داشته است که به‌منظور حفظ تقاضای بالای DBX، طی سه سال آینده چندین نسخهٔ جدید از این کراس‌اوور ارائه خواهد شد.


موئرس در مصاحبهٔ خود با موتورترند گفته است که اولین نسخهٔ جدید DBX یک نمونهٔ هیبریدی خفیف خواهد بود که تا قبل از پایان امسال معرفی می‌شود. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به همراه گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک مجهز خواهد بود که به‌احتمال‌زیاد هردو از مرسدس بنز گرفته می‌شوند. سپس سال آینده یک نسخهٔ پرفورمنس محور به خانوادهٔ DBX اضافه خواهد شد. البته به گفتهٔ موئرس، این نسخه AMR نام نخواهد داشت زیرا:

ما از AMR به‌عنوان یک برند استفاده نمی‌کنیم چون نیازی به زیربرند نداریم چراکه آستون‌مارتین خود یک برند پرفورمنس است

با عرضهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی در سال ۲۰۲۳ که به قوای محرکهٔ V8 مرسدس-آام‌گ مجهز خواهد بود نیز لیست پیشرانه‌های مختلف DBX تکمیل می‌شود اما تنوع نسخه‌های این خودرو فقط در قوای محرکه خلاصه نخواهد شد زیرا به گفتهٔ موئرس، آستون‌مارتین به نسخه‌های مختلف بدنه، پرفورمنس بیشتر، ظاهر تهاجمی‌تر و مواردی از این قبیل هم نیاز دارد. اگر بخواهیم این اظهارت را به زبان ساده ترجمه کنیم، احتمالاً منظور وی نسخهٔ کوپه بوده است. درمجموع، آستون‌مارتین تا سال ۲۰۲۴ پنج یا شش نسخهٔ جدید از DBX را به بازار عرضه خواهد کرد و شایعاتی هم در مورد ساخت یک نسخهٔ هفت‌نفره وجود دارد که موئرس نیز با گفتن این جمله به این موضوع اشاره کرده است:

شما می‌توانید به نسخه‌های لوکس‌تر، جادارتر و اسپرت‌تر فکر کنید

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه