در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

بازگشت آکورا NSX به‌صورت تمام الکتریکی؟شایعه یا واقعیت؟

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 بازگشت آکورا NSX به‌صورت تمام الکتریکی؟شایعه یا واقعیت؟

نسل دوم آکورا NSX با معرفی نسخهٔ جدید تایپ S که در تعداد ۳۵۰ دستگاه ساخته خواهد شد، در آستانهٔ خداحافظی قرار دارد اما نایب‌رئیس و مدیر برند آکورا «جان آکیدا» با قاطعیت می‌گوید که این پایان کار NSX نیست.

وی دراین‌باره گفته است:

نسل اول NSX بنزینی بود، نسل دوم هیبریدی بود و یکی دیگر هم وجود خواهد داشت. من مطمئنم که بعداً یکی دیگر وجود خواهد داشت

البته آکیدا از تأیید الکتریکی بودن NSX خودداری کرده اما ظاهراً وقتی دراین‌باره از او سؤال شده لبخند زده است.

آکیدا همچنین اعتراف کرده است که نسل دوم NSX موفقیت مالی به دنبال نداشته اما کارهای دیگری برای شرکت انجام داده است. به گفتهٔ وی، توسعهٔ این خودرو موجب شده هوندا درک بهتری از ساخت یک خودروی الکتریکی با رانندگی جذاب داشته باشد.

سخنگوی آکورا اما در پاسخ به رسانه‌ها در مورد نسل سوم NSX گفته است:

ما شرکت مشتاقی هستیم و این چیزی است که منجر به ساخت دو نسل NSX شده است. در نقطه‌ای در آینده، ما تصمیم می‌گیریم که زمان ساخت خودرویی است که محدودیت‌ها را زیر پا بگذارد و تجسمی از نهایت توانایی‌های ما باشد. این نقشی برای NSX است

با توجه به این اظهارت، به نظر می‌رسد در حال حاضر هیچ برنامه رسمی برای ساخت NSX جدید وجود ندارد اما وقتی زمان آن فرابرسد که آکورا دوباره توانایی‌های خود را نشان بدهد، این سوپراسپرت در مقطعی بازخواهد گشت تا نام NSX را زنده کند. وقتی NSX هیبریدی شد، خیلی از طرفداران ناراحت شدند اما در هیچ نسلی، این خودرو فقط در قوای محرکه خلاصه نمی‌شد؛ بنابراین اگر نسل سوم NSX به‌صورت الکتریکی ساخته شود، تا زمانی که روح یک NSX را داشته باشد به نظر می‌رسد بتواند موفق باشد. درهرحال، ازآنجایی‌که پس از خاتمهٔ تولید نسل اول NSX در سال ۲۰۰۵، شانزده سال طول کشید تا نسل دوم آن به بازار بیاید، نباید به این زودی‌ها منتظر نسل سوم باشیم.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه