در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

اوپل Rocks-e، یک الکتریکی ریزه‌میزه خاص

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

اوپل Rocks-e، یک الکتریکی ریزه‌میزه خاص

در دهه گذشته، اوپل دو خودرو ریزه‌میزه ذیل سوپرمینی کورسا با نام‌های کارل و آدام را تولید می‌کرد. هر دوی این خودروها برای یک نسل تولید شدند و سپس در سال ۲۰۱۹ از بین رفتند. حالا تلاش دیگری برای تولید یک خودروی کوچکتر از کورسا و این بار واقعاً کوچکتر به‌عنوان یک خودروی درون‌شهری کوتاه برد آغاز شده است.

با اوپل Rocks-e برقی آشنا شوید. خوب ظاهر آن برای شما آشناست زیرا این یک سیتروئن Ami ری‌بج شده است. درواقع این خودرو در دسته‌بندی چهارچرخه‌های سبک‌وزن و کم‌سرعت دسته‌بندی می‌شود و در اتحادیه اروپا می‌توان بدون نیاز به گواهینامه رانندگی هم آن را راند به شرطی که سن راننده بالاتر از ۱۵ سال باشد.

به طور خاص، اوپل Rocks-e بدون احتساب باتری‌ها تنها ۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد. یک پکیج باتری کوچک ۵.۵ کیلووات ساعتی هم همانند دوقلوی فرانسوی آن در نظر گرفته شده که حداکثر برد ۷۵ کیلومتری را برای آن میسر می‌سازد. شارژ کامل هم با یک پریز برق خانگی معمولی و با کابل شارژی ۳ متری که همراهان ارائه می‌شود تنها ۳.۵ ساعت طول می‌کشد.

همانند سیتروئن امی، درهای این خودروی منحصر به فرد، برخلاف جهت هم باز می‌شوند. بعلاوه بسیاری از قسمت‌های بدنه قابل تعویض می‌باشند. این یک خودروی الکتریکی دو نفره است که در کابین هم با نمونه فرانسوی به‌جز تغییر لوگو مشترک است. طول Rocks-e تنها ۲.۴۱ متر است و می‌تواند افرادی با قد بالای ۱.۹ متری را نیز در خود جای دهد. دایره چرخش ۷.۲ متری دارد و روی چرخ‌های ۱۴ اینچی سوار شده و از یک موتور ۸ اسبی سود می‌برد. نهایت سرعت آن هم تنها به ۴۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این خودرویی نیست که بخواهید از رانندگی با آن لذت ببرید اما برای رفتن به مسیرهای کوتاه و پرترافیک شهری، خرید، بردن فرزندتان به مدرسه و از این دست گزینه ایده آلی محسوب می‌شود.

فروش اوپل Rocks-e از ابتدای پاییز در آلمان آغاز می‌شود و مشتریان می‌توانند به‌صورت آنلاین آن را سفارش دهند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه