در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

آستون‌مارتین ونتیج با پیشرانهٔ V12 در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش است

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

آستون‌مارتین ونتیج با پیشرانهٔ V12 در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش است

آستون‌مارتین این روزها با معرفی مدل‌های موتور وسط والهالا و والکری اسپایدر مشغول بوده است اما این شرکت بریتانیایی مدل‌های موتور جلوی خود را هم فراموش نکرده زیرا نسخهٔ قوی‌تری از ونتیج با کیت بدنهٔ پهن‌تر و کاپوتی متفاوت که احتمالاً پیشرانهٔ V12 را زیر خود پنهان کرده در نوربرگ‌رینگ در حال آزمایش رؤیت شده است. نسل کنونی ونتیج در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و قرار است در سال ۲۰۲۲ فیس‌لیفت شود که این می‌تواند زمان مناسبی برای معرفی نسخهٔ پرچم‌دار V12 باشد.


سال گذشته، آستون‌مارتین مدل تولید محدود اسپیداستر V12 را معرفی کرد که بر اساس ونتیج ساخته شده بود. این مدل به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی DB11 با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است؛ بنابراین، همین پیشرانه احتمالاً با تنظیمی متفاوت در فیس‌لیفت ونتیج در کنار موتور V8 کنونی ارائه خواهد شد. این در حالی است که در نسل قبلی ونتیج هم در کنار موتور هشت سیلندر، یک نمونهٔ دوازده سیلندر ارائه می‌شد.

پروتوتایپی که در نوربرگ‌رینگ دیده شده یک سری تغییرات را تجربه کرده که آن‌را خشن‌تر و وحشی‌تر از نسخهٔ تولیدی کنونی نشان می‌دهند. این تغییرات شامل جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر با اسپلیتری برجسته‌تر در زیر آن و همین‌طور ورودی‌های هوای جدیدی در طرفین سپر می‌شود. همچنین هرچند کاپوت با پوشش استتاری پنهان شده اما به نظر می‌رسد دریچهٔ V شکلی روی آن تعبیه شده که احتمالاً نشان از وجود موتور V12 دارد. گلگیرهای عریض‌تر و دو سر اگزوز در میانهٔ سپر عقب هم از دیگر ویژگی‌های این ونتیج آزمایشی هستند. هرچند به نظر می‌رسد این نسخه در مراحل اولیهٔ توسعه باشد اما احتمالاً در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه