در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

، شوالیهٔ سیاه، مرسدس بنز ۱۹۰E 2.5 اوولوشن ۱۹۹۰

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

، شوالیهٔ سیاه، مرسدس بنز ۱۹۰E 2.5 اوولوشن ۱۹۹۰

کسانی که خواهان یکی از هیجان‌انگیزترین سدان‌های تاریخ مرسدس بنز هستند، فرصت خرید مدل افسانه‌ای ۱۹۰E 2.5-16 Evolution II را در حراجی SpeedArt خواهند داشت. این سدانی است که در مسابقات DTM در دههٔ ۹۰ با ب‌ام‌و M3 Evolution II مبارزه می‌کرد و الزام قوانین مسابقات برای ساخت نسخهٔ جاده‌ای از خودروهای مسابقه‌ای، منجر به ساخت یک خودروی رانندهٔ فوق‌العاده شد.


برای کسانی که خواهان بهترین خودروی راننده هستند، یک فرمول ساده وجود دارد. این افراد باید به دنبال نسخهٔ جاده‌ای از خودروهایی مسابقه‌ای باشند که طبق قوانین، خودروسازان مجبور به ساخت آن‌ها بوده‌اند. در گذشته، قوانین برخی از مسابقات اتومبیلرانی، خودروسازان را ملزم به ساخت تعداد مشخصی نسخهٔ جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای خود می‌کرد و به همین دلیل، شرکت‌ها توجه ویژه‌ای به این نسخه‌های جاده‌ای داشتند تا بهترین بستر را برای ساخت خودروهای مسابقه‌ای خود داشته باشند.

نبرد مرسدس بنز و ب‌ام‌و در مسابقات DTM در دههٔ ۸۰ و ۹۰ یکی از افسانه‌ای‌ترین رقابت‌های تاریخ خودروسازی محسوب می‌شود. مدل جدید ۱۹۰E 2.3-16 اولین سدان اسپرت آلمانی بازار بود و لذت رانندگی و کارایی یک سدان را در یک پکیج در اختیار خریداران قرار می‌داد؛ اما ب‌ام‌و هم که بخشی از این بازار را می‌خواست، تصمیم به توسعهٔ M3 بر اساس مدل محبوب سری ۳ گرفت. سپس این دو خودرو نه‌فقط برای دستیابی به فروش بیشتر در بازار بلکه برای رسیدن به قهرمانی در مسابقات DTM باهم به رقابت پرداختند. این رقابت‌ها سال‌ها ادامه یافت زیرا هردو برند خواهان کسب پیروزی‌های بیشتری بودند چراکه پیروزی روز یکشنبه در فروش روز دوشنبه تأثیر بزرگی داشت.

حال امروز می‌توان بهترین نتیجهٔ تلاش‌های مرسدس بنز برای قهرمانی در DTM را در قالب ۱۹۰E 2.5-16 Evolution II مدل ۱۹۹۰ خریداری کرد. زیر کاپوت این شوالیهٔ سیاه یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ساخت کاسورث با تقویت AMG قرار گرفته که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. نمونه‌ای که از این خودرو برای فروش گذاشته شده، تنها ۱۸ هزار کیلومتر کار کرده و قیمت پایهٔ ۴۷۵ هزار دلار برای آن تعیین شده است. از اوولوشن II تنها ۵۰۲ دستگاه ساخته شده است.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه