در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

گرندپری ژاپن به خاطر افزایش مبتلایان به کرونا لغو شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

گرندپری ژاپن به خاطر افزایش مبتلایان به کرونا لغو شد

سومین مسابقه فرمول ۱ پاییز امسال برگزار نخواهد شد. پس از بحث و بررسی‌های فراوان بین دولت ژاپن و سازمان ورزش این کشور، تصمیم نهایی در خصوص لغو گرندپری ژاپن در فصل جاری اتخاذ شد. سال پیش نیز گرندپری فرمول ۱ در این کشور برگزار نشده بود.

این رویداد که قرار بود دهم اکتبر آغاز شود سومین گرندپری پس از روسیه و ترکیه است که لغو می‌شود. فرمول ۱ می‌گوید در حال کار روی جزئیات تقویم بازنگری شده است و احتمالاً یک مسابقه جایگزین برگزار خواهد شد.

مدیریت فرمول ۱ در بیانیه‌ای خبری گفته است:

فرمول ۱ در سال جاری و سال ۲۰۲۰ ثابت کرده که می‌تواند با شرایط تطبیق یافته و راه‌حل‌هایی برای رفع نگرانی‌ها پیدا کند. ما تحت تأثیر علاقه کشورهای مختلف به میزبانی گرندپری های مختلف در سال جاری و سال‌های پیش رو قرار گرفته‌ایم.

شایان ذکر است گرندپری های چین و استرالیا نیز امسال لغو شده‌اند. گرندپری ترکیه اولین مسابقه امسال بود که لغو گردید و قرار شد در ماه اکتبر برگزار شود. موتور اسپورت می‌گوید یکی از گزینه‌های روی میز فرمول ۱ برای تقویم جدید مسابقات امسال تکرار یک گرندپری دیگر است. اگر این اتفاق رخ دهد شاید گرندپری دوم در بحرین برگزار شود.

این مشکلی است که فرمول ۱ با آن دست‌به‌گریبان بوده هرچند ترکیه در لیست سیاه بریتانیا قرار داشته و هر فردی که از این کشور بازمی‌گردد باید ۱۰ روز در قرنطینه بماند. بیش از هزار نفر از کارکنان فرمول ۱ اهل بریتانیا هستند بنابراین این امیدواری وجود داشت که با برگزاری گرندپری ژاپن این مشکل تا حدی حل شود.

پس از برگزاری المپیک ۲۰۲۰ ژاپن شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور بودیم و چشم‌بادامی‌ها مجبور شدند علیرغم قول‌هایی که به فرمول ۱ داده بودند گرندپری این کشور را لغو کنند. ژاپن گفته بود پروازهای چارتر اختصاصی از استانبول صورت داده، از همه افراد تست بگیرد و تنها مسافرت‌های بین پیست و هتل‌ها برقرار باشد اما خب هیچ‌کدام از این موارد عملی نخواهند شد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه