در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

مشخصات کیا سورنتو پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ معرفی شد

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

مشخصات کیا سورنتو پلاگین هیبریدی ۲۰۲۲ معرفی شد

چهارمین نسل کیا سورنتو در سال ۲۰۲۰ و به عنوان خودروی مدل ۲۰۲۱ معرفی شد. این شاسی‌بلند کاملاً تازه‌نفس بوده و البته نسخه جدیدتر آن با قوای محرکه الکتریکی شده پدیدار گردیده است. سورنتو پلاگین هیبریدی عضو جدید این خانواده بوده که دارای سه ردیف صندلی و شعاع حرکتی الکتریکی محدود برای خانواده‌ها می‌باشد.


این شاسی‌بلند کره‌ای دارای برخی تغییرات ظاهری برای مدل ۲۰۲۲ می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به لوگوی جدید کیا روی جلوپنجره و فرمان اشاره کرد. به عنوان یک خودروی پلاگین هیبریدی شما دسترسی اضافی به درگاه شارژ سمت سرنشین خواهید داشت و با استفاده از آن باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی را شارژ خواهید کرد. این باتری از یک پیشرانه الکتریکی که با پیشرانه درون‌سوز ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو همکاری می‌کند پشتیبانی خواهد کرد. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۲۶۱ اسب بخار بوده و سیستم چهار چرخ محرک با قفل دیفرانسیل مرکزی نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد.

کیا برای سفرهای حومه شهری شعاع حرکتی ۵۱ کیلومتری را در حالت الکتریکی ارائه کرده است. این شاسی‌بلند با استفاده از قوای محرکه خود شعاع حرکتی تخمینی ۷۴۰ کیلومتری خواهد داشت. ذکر این نکته مهم است که آمار یاد شده بر اساس تخمین خود کیا بوده نه موسسه EPA. فرایندهای تست این خودرو در حال انجام بوده و بنابراین احتمال دارد آمار و ارقام کمی تغییر یابند. البته کیا می‌گوید سورنتو پلاگین هیبریدی بیشترین شعاع حرکتی الکتریکی را بین تمامی شاسی بلندهای سه ردیفه کنونی دارد.

کره‌ای‌ها اظهار داشته‌اند این خودرو بیشترین فضای سرنشین و بیشترین فضای پایین ردیف دوم را بین تمامی شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی ارائه می‌کند. از نظر تجهیزات نیز کمبودی وجود ندارد زیرا تمامی نسخه‌های پلاگین هیبریدی سورنتو از نوع فول SX یا SX پرستیژ خواهند بود و بنابراین می‌توان شاهد طیف وسیع سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده و مواردی همچون پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی بود.

فعلاً قیمت کیا سورنتو پلاگین هیبریدی جدید مشخص نشده اما این خودرو از سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد شد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه