در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

احتمال لغو پروژه هایپرکار جاده‌ای تویوتا به خاطر تصادف نمونه پیش‌تولید

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

احتمال لغو پروژه هایپرکار جاده‌ای تویوتا به خاطر تصادف نمونه پیش‌تولید

تویوتا اوایل سال جاری از هایپرکار لمانز جدید خود بنام GR010 Hybrid رونمایی کرد و قرار بود نسخه جاده‌ای آن‌هم با نام GR Super Sport تولید شود. بااین‌حال ممکن است این برنامه‌ها تغییر کند زیرا گزارشی ادعا کرده است که پس از تصادف نسخه جاده‌ای این هایپرکار در پیست فوجی، برنامه ساخت آن لغو شده است. فعلاً جزئیات زیادی دراین‌باره وجود ندارد اما گفته می‌شود که پروتوتایپ پیش‌تولید خودرو دچار آتش‌سوزی شده و بشدت آسیب دیده است.

طبق گزارش مذکور، این حادثه واقعاً رخ داده و ممکن است پروژه نسخهٔ جاده‌ای این هایپرکار کاملاً کنار گذاشته شود. البته هرچند برای مشخص شدن این موضوع هنوز باید صبر کنیم اما به گفته این گزارش، حتی اگر پروژه نسخهٔ جاده‌ای لغو شود، تأثیری روی نسخهٔ مسابقه‌ای نخواهد گذاشت زیرا تویوتا نیازی به تولید نسخهٔ جاده‌ای GR010 ندارد.

هرچند تنها زمان نشان خواهد داد که آیا تویوتا واقعاً نسخهٔ جاده‌ای GR010 را کنار خواهد گذاشت یا نه اما هم‌اکنون می‌دانیم که نسخهٔ مسابقه‌ای این خودرو از قوای محرکه‌ای پیشرفته‌ای با ۶۸۰ اسب بخار قدرت برخوردار است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۲۷۲ اسب بخاری تشکیل شده و مجموع نیروی خود را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه