در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

آئودی Q5 E-Tron جدید رونمایی شد!!!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

آئودی Q5 E-Tron جدید رونمایی شد!!!

آئودی کانسپت شانگهای چند ماه پیش را به یاد می‌آورید؟ خب آماده روبرو شدن با نسخه تولیدی این کانسپت شوید. نسخه تولیدی با نام Q5 E-Tron شناخته می‌شود که به تازگی تصاویر و برخی اطلاعات آن در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین منتشر شده است. این بخشی از فرایندهای اخذ تأییدیه خودروهای جدید در این کشور می‌باشد.

اگرچه این خودرو نام Q5 را یدک می‌کشد اما اشتراک بسیار کمی با کراس اوور لوکس و میان سایز آئودی دارد. در واقع این خودرو برادر دوقلوی فولکس‌واگن ID.6 الکتریکی می‌باشد. این شاسی‌بلند سه ردیفه دقیقاً طول ۴۸۷۶ میلی‌متری مشابه با پسرعموی فولکسی خود داشته و فاصله بین محوری این دو نیز مشابه هم و برابر با ۲۹۶۵ میلی‌متر می‌باشد. البته فاصله بین محوری ۳۰۰۰ میلی‌متری هیوندای آیونیک اندکی بیشتر از این دو خودرو است.

فعلاً تصاویری رسمی از کابین منتشر نشده اما حداقل می‌توانیم از تمامی زوایا به بدنه‌ی Q5 E-Tron بنگریم. در وب‌سایت وزارت صنعت چین همچنین چندین طراحی مختلف از رینگ‌ها و رنگ‌های بدنه این خودرو منتشر شده و رنگ نارنجی روشن احتمالاً به نسخه‌های فول تر تعلق خواهد داشت. همچنین بسته به تریم انتخابی طراحی چراغ‌های جلو اندکی فرق می‌کند که همین موضوع درباره رنگ آینه‌های جانبی نیز صادق است.

گفته می‌شود این خودرو در دو نسخه ۳۵ E-Tron و ۵۰ E-Tron کواترو تولید خواهد شد که طبق انتظارات این دو مدل از نظر فنی با فولکس‌واگن ID.6 تک و دو موتوره اشتراکات زیادی دارند. شاسی‌بلند موردبحث در حالت اول از پیشرانه الکتریکی ۱۷۷ اسبی سود خواهد برد که این پیشرانه در فولکس‌واگن ID.6 باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۳ ثانیه‌ای می‌شود. همین پیشرانه با قدرت بیشتر ۲۰۱ اسبی نیز در دسترس است که دودهم ثانیه از شتاب ID.6 را کم می‌کند.

مدل دوموتوره و چهار چرخ محرک Q5 E-Tron کواترو قدرتی فراتر از ۳۰۰ اسب بخار داشته و این پیشرانه در فولکس شتاب ۶.۶ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. در وب‌سایت وزارت صنعت چین آمده که این خودرو وزن قابل‌توجه ۲۴۱۰ کیلوگرمی داشته که چیزی در حد و اندازه‌های بنتلی بنتایگا ۸ سیلندر است.

احتمالاً تا چند روز دیگر معرفی رسمی این خودرو در نمایشگاه چنگدو چین انجام خواهد شد. انتظار می‌رود آئودی Q5 E-Tron محصولی مختص بازار چین باشد و در سایر بازارها مدل سطح بالاتر Q6 E-Tron که پسرعموی پورشه ماکان الکتریکی است عرضه شود.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه