در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

لامبورگینی هوراکان STO در پیست هاکنهایم

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

لامبورگینی هوراکان STO در پیست هاکنهایم

لامبورگینی هوراکان STO در نوامبر سال پیش و به عنوان خودرویی مسابقه‌ای برای جاده‌ها معرفی شد. ایتالیایی‌ها تغییرات مناسبی در این خودروی ۳۲۸ هزار دلاری اعمال کرده‌اند تا آن را به یک سوپرکار پرفورمنس درجه‌یک تبدیل کنند و این‌گونه هم بوده است. در ویدئوی جدید منتشر شده توسط اسپورت اتو می‌توانیم توانایی‌های بالای این خودرو در پست هاکنهایم را تماشا کنیم.

هوراکان STO قیمت بالاتری نسبت به اوراکان اوو استاندارد داشته اما پیشرانه مشترکی در بطن هر دو قرار دارد. این پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۶۳۰ اسبی داشته اما گشتاور ۵۶۵ نیوتون متری این خودرو کمتر از گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری هوراکان اوو است. مزیت STO با وزن کمتر آن شروع می‌شود به گونه‌ای که این خودرو ۴۳ کیلوگرم سبک‌تر از هوراکان پرفورمنته می‌باشد. دلیل آن‌هم وجود فیبر کربن زیاد در بدنه STO است.

لامبورگینی همچنین در بخش آیرودینامیک نیز تغییراتی زیادی را اعمال کرده که نتیجه این تغییرات طی یک دور پیست در ۱ دقیقه و ۴۸.۶ ثانیه می‌شود. کریستین گبهارت راننده این مجله توانسته چنین رکوردی را ثبت کند که اگرچه رکورد خوبی است اما باعث نمی‌شود هوراکان STO به جمع ۱۰ خودروی اول این پیست راه یابد. شایان‌ذکر است هوراکان STO سریع‌تر از هوراکان اوو با رکورد ۱ دقیقه و ۴۹ ثانیه می‌باشد. مک لارن سنا با زمان ۱ دقیقه و ۴۰.۸ ثانیه رکورددار پیست هاکنهایم است.

STO فاصله بسیار کمی با مرسدس-ای ام جی GT R داشته، خودرویی که رکورد ۱ دقیقه و ۴۸.۵ ثانیه‌ای را ثبت کرده است. محصول پرقدرت لامبورگینی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ثانیه و حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر در ساعتی دارد. دیگر ویژگی برجسته این خودرو ترمزهای برمبو است که برای توقف خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۳۰ متر فاصله نیاز دارد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه