در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

تصاویر جدید و مشخصات جنسیس G80 اسپرت

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 تصاویر جدید و مشخصات جنسیس G80 اسپرت

جنسیس کمی بیش از یک ماه پیش مدل جدید G80 اسپرت را با انتشار تنها چند تصویر و مشخصات محدود معرفی کرد. حال اما برند لوکس هیوندای هم‌زمان با آغاز عرضهٔ این سدان اسپرت در بازار خانگی کره جنوبی، جزئیات و تصاویر بیشتری از آن منتشر کرده است. G80 اسپرت چیزی فراتر از نمای بیرونی کمی تهاجمی‌تر است زیرا این سدان کره‌ای در زیر پوست خود ارتقاءهای قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

به‌عنوان‌مثال، برای اولین بار در یک جنسیس، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب برای G80 اسپرت ارائه شده است که به بهبود هندلینگ و کاهش دایرهٔ چرخش کمک می‌کند. تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، این سیستم چرخ‌های عقب را در جهت مخالف چرخ‌های جلو می‌چرخاند اما در سرعت‌های بالاتر، هر چهارچرخ در یک جهت می‌چرخند. علاوه بر این، G80 اسپرت از تنظیم اسپرت‌تر سیستم تعلیق هم بهره می‌برد که با توجه به حالت رانندگی انتخاب‌شده، عملکرد متفاوتی خواهد داشت. در همین حال، جنسیس یک حالت جدید بنام اسپرت پلاس را هم به حالات رانندگی G80 کرده که حداکثر شتاب و سریع‌ترین تعویض دندهٔ ممکن را فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو تجهیز به سیستمی بنام طراحی فعال صدا یا ASD است که صدای ساختگی پیشرانه را از طریق بلندگوها در داخل کابین پخش می‌کند تا صدای موتور تهاجمی‌تر از آنچه هست به گوش برسد. در زیر کاپوت خودرو اما هیچ تغییری صورت نگرفته و G80 اسپرت در بازار خانگی با همان پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری و ۳.۵ لیتری بنزینی و ۲.۲ لیتری دیزلی عرضه می‌شود. موتور بنزینی اول ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که دومی ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از پیشرانهٔ دیزلی هم ۲۰۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۱ نیوتن متر گشتاور بیرون می‌آید.

انتقال نیروی هر سه موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که در حالت استاندارد قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش خواهد بود. مشخصات فنی و موتوری G80 اسپرت برای بازار ایالات‌متحده به‌احتمال‌زیاد با نسخهٔ کره‌ای یکسان خواهد بود اما طبیعتاً موتور دیزلی در آمریکا ارائه نخواهد شد.

جنسیس G80 اسپرت در بیرون از جلوپنجرهٔ کرومی تیره، سپر جلوی منحصربه‌فرد با ورودی‌های هوای متفاوت، قاب مشکی‌رنگ پنجره‌ها و خروجی‌های هوای عمودی در طرفین سپر عقب بهره می‌برد تا از نسخهٔ معمولی متمایز شود. علاوه بر این، نسخهٔ اسپرت سدان میان سایز جنسیس به رینگ‌های ۲۰ اینچی خاکستری‌رنگ منحصربه‌فرد مجهز شده و یک رنگ قرمز ویژهٔ اختصاصی هم برای آن در نظر گرفته شده است. در داخل خودرو نیز تودوزی چرمی ناپا، تزئینات آلومینیومی واقعی، پدال‌های فلزی و دیگر ارتقاءهای اسپرتی ارائه شده است. جنسیس هنوز زمان عرضهٔ G80 اسپرت را در ایالات‌متحده اعلام نکرده اما انتظار می‌رود این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ دهد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه