در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

رکورد سریع‌ترین خودروی پیست لاگونا سکا را هایپرکار زینگر ۲۱C شکست

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 رکورد سریع‌ترین خودروی پیست لاگونا سکا را هایپرکار زینگر ۲۱C شکست

حدود دو ماه پیش، شرکت آمریکایی زینگر نسخهٔ تولیدی هایپرکار ۲۱C خود را معرفی کرد و حالا این ماشین موفق به ثبت رکورد جدیدی در پیست لاگونا سکا شده است. تا پیش‌ازاین، مک‌لارن سنا با رانندگی «رندی پوبست» با تایم ۱ دقیقه و ۲۷.۶ ثانیه، رکورد سریع‌ترین خودروی این پیست را در اختیار داشت اما حالا ۲۱C با زمان ۱ دقیقه و ۲۵.۴ ثانیه، این رکورد را شکسته است. این تایم که توسط GPS تأیید شده، با رانندگی «جوئل میلر» ثبت شده است. خودرویی که در این رکورد زنی مورداستفاده قرار گرفته کاملاً استاندارد و استوک بوده و روی لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲R قرار داشته است.

مهندس ارشد زینگر دراین‌باره می‌گوید:

نیازی به گفتن نیست که ما از پرفورمنس خودرو بسیار خوشحال هستیم. دستیابی به این لپ تایم با خودرویی که تولیدی و قانونی است نتیجهٔ تلاش‌های فوق‌العاده سخت تیم زینگر است

همین چند روز پیش هم یک تسلا مدل S پلاد که برای مسابقه تغییراتی را تجربه کرده بود در همین پیست رکورد سریع‌ترین خودروی الکتریکی را به ثبت رساند. این خودرو با ثبت تایم ۱ دقیقه و ۲۸.۲ ثانیه، هم‌اکنون پس از زینگر ۲۱C و مک‌لارن سنا، سومین خودروی سریع لاگونا سکا محسوب می‌شود.

به هایپرکار ۲۱C برگردیم که از همه لحاظ، از قوای محرکه گرفته تا ساخت به شیوهٔ پرینت سه‌بعدی و چیدمان پشت سر هم صندلی‌ها، خودروی بسیار منحصربه‌فردی است. پیشرانهٔ V8 این خودرو تنها ۲.۸۸ لیتر حجم دارد اما به لطف ۲۱ psi بوست از دو توربوشارژر، قدرت فوق‌العاده‌ای برابر با ۹۵۰ اسب بخار تولید می‌کند و به ردلاین خیره‌کنندهٔ ۱۱ هزار rpm می‌رسد. علاوه بر این، دو موتور الکتریکی هم این پیشرانهٔ درون‌سوز را همراه می‌کنند تا هم مجموع خروجی را به ۱۲۵۰ اسب بخار برسانند و هم سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم کنند.

به لطف این نیرو و همین‌طور نسبت قدرت به وزن ۱ به ۱، زینگر ظرف تنها ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میتواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. رکورد زنی ۲۱C در لاگونا سکا آغاز چیزی است که زینگر آن‌را حملهٔ جهانی به رکورد پیست‌ها می‌داند؛ بنابراین شاید هدف بعدی این شرکت آمریکایی پیست مشهور نوربرگ‌رینگ باشد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه