در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

هدف جدید دولت جو بایدن: الکتریکی تا 50 درصد فروخته شود

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

هدف جدید دولت جو بایدن: الکتریکی تا 50 درصد فروخته شود

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دستوری اجرایی را امضا خواهد کرد که طی آن اهداف جاه‌طلبانه‌ای برای همه‌گیری خودروهای الکتریکی طی ۹ سال آینده متصور شده است. دولت بایدن می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ خودروهای الکتریکی سهم ۵۰ درصدی از فروش خودروهای صفرکیلومتر را داشته باشند. شایان ذکر است این هدف نه تنها شامل خودروهای الکتریکی بوده بلکه پلاگین هیبریدی‌ها و خودروهای هیدروژنی را نیز در برمی‌گیرد.

اگرچه این هدف الزام‌آور نیست اما فورد، جنرال موتورز و استلانتیس قبلاً با انتشار بیانیه‌ای مشترک از این اهداف استقبال کرده‌اند. در بیانیه این خودروساز آمده است:

امروز فورد، جنرال موتورز و استلانتیس قصد مشترک خود برای رسیدن به فروش ۴۰ تا ۵۰ درصدی خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را به‌منظور نزدیک شدن به آینده‌ای بدون آلایندگی را اعلام می‌کنند.

این دستور اجرایی همچنین شامل تثبیت برنامه‌ای قوی برای استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی سخت‌گیرانه در کلاس خودروهای تجاری می‌باشد. دولت بایدن گفته این استانداردها برای خودروهای مدیوم و هوی دیوتی از مدل سال ۲۰۲۷ اجرایی خواهند شد و برای خودروهای لایت دیوتی نیز از مدل سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته می‌شوند.

کاخ سفید می‌گوید اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود آمریکا تا پایان دهه جاری میلادی بیش از ۶۰ درصد گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط خودروها را نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش خواهد داد. دولت بایدن می‌خواهد آلایندگی گازهای گلخانه‌ای را در سال ۲۰۳۰ بین ۵۰ تا ۵۲ درصد نسبت به سال ۲۰۰۵ کاهش دهد.

جدای از سه خودروساز بزرگ یاد شده سایر خودروسازان نیز حمایت خود از این اهداف را اعلام کرده‌اند. از جمله این خودروسازان می‌توان به هیوندای و تویوتا اشاره کرد. تویوتا گفته این هدفی عالی برای محیط‌زیست بوده و دولت بایدن می‌تواند روی این شرکت برای تحقق آن حساب باز کند. ب‌ام‌و، فورد، هوندا، فولکس‌واگن و ولوو نیز بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و از هدف دولت بایدن در دستیابی به آینده‌ای الکتریکی و کاهش آلایندگی و سرمایه‌گذاری روی زیرساخت‌های حیاتی موردنیاز حمایت کرده‌اند.

بازنگری در دستورات جنجالی دونالد ترامپ در زمینه مصرف سوخت و استانداردهای آلایندگی نیز در دستور کار قرار دارد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه