در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

داج پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۲ و جیپ الکتریکی در سال ۲۰۲۳ معرفی می شوند

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

داج پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۲ و جیپ الکتریکی در سال ۲۰۲۳ معرفی می شوند

استلانتیس به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ دنیا ۱۴ برند را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است. بسیاری از این برندها در سال‌های پیش رو محصولاتی الکتریکی تولید خواهند کرد. پیش از این کار قرار است ۲۰ محصول الکتریکی شده در دو سال آینده معرفی شوند که شامل ۱۰ مدل تمام الکتریکی، ۹ خودروی پلاگین هیبریدی و یک خودرو با هر دو قوای محرکه پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی است.

در نقشه راهی که دیروز منتشر شده یک سند درباره نتایج نیمه اول سال به چشم می‌خورد که نشان دهنده برخی محصولات استلانتیس هستند که در دو سال آینده از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهند کرد. داج در سال ۲۰۲۲ از یک خودروی پلاگین هیبریدی رونمایی خواهد کرد. هویت این خودرو فعلاً مشخص نشده اما از آنجایی که این برند فقط چارجر، چلنجر و دورانگو را عرضه می‌کند بنابراین احتمال دارد شاسی‌بلند داج از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده کند.

جیپ هم در نیمه اول سال ۲۰۲۳ اولین خودروی تمام الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود این خودرو یک کراس اوور کوچک خواهد بود که در لهستان تولید شده و پسرعموی محصولات معادل فیات و آلفارومئو خواهد بود. ظاهراً کراس اوور آلفارومئو با نام برنرو Brennero تولید خواهد شد.

استلانتیس قبلاً برنامه‌های خود برای سرمایه‌گذاری در تایچی را برای تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی سه برند یاد شده اعلام کرده است. گفته می‌شود کراس اوور جدید جیپ جایگزین رنگید شده و محصول الکتریکی فیات نیز بجای ۵۰۰X کنونی روانه بازار خواهد شد.

نقشه راه کنونی استلانتیس فقط تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد و به همین خاطر است که خبری از محصول عضلانی و الکتریکی داج در آن نیست. همچنین پیکاپ فول سایز و الکتریکی رم هم در این نقشه دیده نمی‌شود. هر دو خودرو قرار است در سال ۲۰۲۴ پدیدار شوند. استلانتیس برنامه‌ای برای الکتریکی کردن کرایسلر در ۲ سال آینده نداشته و بنابراین حتی اگر قرار باشد خودروی ایر فلو ویژن الکتریکی نیز تولید شود نباید انتظار رخ‌نمایی آن تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ را داشته باشیم.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه