در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

زیباترین شاسی‌بلند چیه؟

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

 زیباترین شاسی‌بلند چیه؟

همه خودروسازان از فولکس‌واگن گرفته تا لامبورگینی، از ب‌ام‌و تا رولزرویس و از شورولت تا کادیلاک در حال تمرکز روی تولید حداکثری شاسی بلندها هستند. اگرچه سؤالات مهم زیادی درباره این خودروها وجود دارد اما یکی از مهم‌ترین سؤالات این است که کدام شاسی‌بلند زیباترین نمونه در دنیاست؟

شاسی بلندها داستان پر فراز و نشیبی دارند و در ابتدا به عنوان محصولاتی با بازار محدود و طرفداران کم ظاهر شدند. با گذشت زمان تصویر ذهنی این خودروها که عمدتاً محصولاتی مرتبط با مزرعه و خارج از جاده بود تغییر کرد و این قدبلندها به خودروهایی خانوادگی و لوکس بدل شدند.

آیا شما طرفدار خودروهای شاسی‌بلند سنتی با بدنه‌ای جعبه‌ای و قلدر همچون جیپ یا حتی فورد برانکو و شورولت بلیزر نسل اول هستید؟ این خودروهای جعبه‌ای شاید با خط کش طراحی شده باشند اما فرم ساده باعث ایجاد تناسباتی عالی شده بود.

شاید هم طرفدار شاسی بلندهای کوچک دهه ۹۰ باشید که طراحی اتو کشیده را کنار گذاشته و از خطوط منحنی استفاده کردند. شاسی بلندهای ژاپنی کوچک همچون نسل اول تویوتا راو ۴ و ایسوزو VehiCROSS پس از گذشت سال‌ها به خاطر طراحی جالب خود شناخته شدند و حالا هم حس نوستالژیک جالبی دارند.

به عصر حاضر می‌رسیم که کراس اوور و شاسی بلندهایی با ظاهر مدرن و حتی کوپه مانند را می‌بینیم. این خودروها بیشتر مناسب کسانی هستند که علاقه‌ای به آفرود نداشته و بیشتر به دنبال استایل زیبا و حمل خانواده هستند. با وجود خطوط سقف خمیده شکی وجود ندارد که طراحان سلیقه مشتریان را به خوبی شناخته و محصولات زیبایی همچون آئودی Q8، ب‌ام‌و X6 و فولکس‌واگن اطلس کراس اسپورت را تولید کردند. البته نکته مهم این است که در این نوع محصولات فضای بار و کابین تا حدی قربانی استایل ظاهری شده است.

به نظر شما کدام شاسی‌بلند می‌تواند شایسته دریافت لقب زیباترین قدبلند تاریخ باشد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه