در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

بازهم تعویق تولید سایبرتراک تسلا!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

بازهم تعویق تولید سایبرتراک تسلا!

بازار پیکاپ های الکتریکی در حال گرم شدن است و به نظر می‌رسد تسلا سایبرتراک خبرساز پس از ریویان R1T و جی ام سی هامر الکتریکی روانه بازار خواهد شد.

درحالی‌که تسلا مکرراً گفته تولید این خودرو از اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد اما زمان در حال گذر بوده و خبرهایی درباره تعویق دوباره تولید آن منتشر شده است.

این کمپانی گفته به دلیل محدودیت در دسترس بودن سلول‌های باتری و چالش‌های زنجیره تأمین جهانی، عرضه سایبرتراک را به سال ۲۰۲۲ موکول کرده است. همچنین این خودروساز اظهار داشته سایبرتراک زمانی وارد خط تولید خواهد شد که تسلا مدل Y در کارخانه جدید تسلا در آستین مونتاژ شود.

تسلا خاطرنشان ساخته به تولید اولین نمونه‌های تسلا مدل Y در برلین و آستین طی سال جاری متعهد بوده اما این موضوع اواخر امسال رخ خواهد داد زیرا زمان قبلی یعنی ماه آگوست به زودی فرا می‌رسد. با توجه به اینکه سایبرتراک قرار است پس از مدل Y تولید شود بنابراین با توجه به زمان‌بندی اعلام شده می‌توان فهمید تولید این پیکاپ الکتریکی تا سال ۲۰۲۲ شروع نخواهد شد.

معاون بخش مهندسی خودروی تسلا گفته سایبرتراک هم‌اکنون در مراحل فاز آلفا قرار داشته چراکه تیم مهندسی کارهای پایه معماری این خودرو را به پایان رسانده‌اند. این مدیر ارشد می‌افزاید:

این خودرو بخش اعظم مجموعه ساختاری و طراحی تسلا مدل Y تولیدی در برلین و آستین را به همراه خواهد داشت. واضح است که تولید این خودرو نسبت به سایبرتراک اولویت دارد اما ما در حال ورود به فاز بتای سایبرتراک هستیم و می‌خواهیم تولید آن را پس از مدل Y شروع کنیم.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز احتمال تولید سایبرتراک از سال جاری میلادی را کمرنگ دانسته و گفته است: “به منظور تولید انبوه سایبرتراک و کامیون تسلا و تحویل به مشتریان باید مسئله کمبود چیپ ها را حل کنیم. کامیون و سایبرتراک تسلا از باتری‌های بزرگی استفاده می‌کنند و بنابراین باید از وجود سلول‌های مناسب برای آن‌ها اطمینان حاصل کنیم، در غیر این صورت کار ما بی‌فایده خواهد بود.”

ماسک خاطرنشان ساخته تسلا به دنبال افزایش قابل‌توجه در دسترس بودن سلول‌های باتری تا سال آینده می‌باشد. این مدیر ارشد احتمال تولید محدود سایبرتراک را رد کرده و گفته است: “ما می‌توانیم تعداد محدودی سایبرتراک را تولید کنیم اما این کار هزینه زیادی در بر خواهد داشت.”

cybertruck
  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه