در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

کوروت چهارنفره‌ای که هرگز تولید نشد!

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

کوروت چهارنفره‌ای که هرگز تولید نشد!

شورولت کوروت جزو شناخته‌شده‌ترین خودروهای دنیا بوده و همه ما به خوبی با تاریخچه آن آشنا هستیم. حدود ۷۰ سال است که کوروت در بازار حضور دارد و در طول این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده اما به تازگی جزئیات جالبی از تاریخچه این خودرو منتشر شده است.

ظاهراً جنرال موتورز در سال ۱۹۶۲ نسخه چهارنفره کوروت را برای رقابت با فورد تاندربرد مشهور طراحی کرده بود و موضوع مهم اینکه اکانت اینستاگرامی منتشر کننده این اخبار تصاویری از کانسپت کوروت چهارنفره را نیز در دسترس عموم قرار داده و ما به‌طور رسمی با کوروت چهارنفره‌ای که هرگز تولید نشد آشنا شده‌ایم.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید این کوروت چهارنفره ۱۹۶۲ پیش‌زمینه‌ای برای نسل دوم کوروت بود که نهایتاً در سال ۱۹۶۳ معرفی شد. این خودرو از طراحی C2 شامل شیشه عقب جداگانه الهام گرفته از بوگاتی ۵۷ SC آتلانتیک استفاده کرده است. البته تفاوت‌های واضحی هم در تعداد و طراحی صندلی‌ها دیده می‌شود.

کانسپت موردبحث در نهایت وارد خط تولید نشد و در اخبار هم اشاره‌ای به دلیل آن نشده اما حدس می‌زنیم تصمیمات تجاری در آن زمان مانع این کار بوده‌اند و از جمله آن‌ها می‌توان به جایگاه کوروت در بازار به عنوان خودرویی اسپورت اشاره کرد. فورد تاندربرد در آن زمان خودرویی لوکس محسوب می‌شد و کوروت با توجه به سابقه و جایگاه خود نمی‌توانست وارد این بخش بازار شود.

جنرال موتورز پیش از تولد کوروت نسل دوم کاملاً مشغول کارهای خود بود. این شرکت ایده‌ی تولید کوروت پیشرانه وسط/دیفرانسیل عقب را در سر می‌پروراند، خودرویی که سرانجام در نسل هشتم رنگ واقعیت به خود گرفت.

به نظر شما اگر کوروت چهارنفره تولید می‌شد چه اتفاقی برای این خودروی نمادین می‌افتاد؟

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه