در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

بنتلی بنتایگا، دارای بزرگ‌ترین چرخ‌های فیبرکربنی دنیا

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

بنتلی بنتایگا، دارای بزرگ‌ترین چرخ‌های فیبرکربنی دنیا

رینگ‌های سفارشی فیبرکربنی، با طراحی جذاب و وزن بسیار پایین خود پیش از این در هایپرکارهایی چون کوئنیگ زگ دیده شده بودند. با این حال اکنون بنتلی با همکاری Bucci Composites، مجموعه‌ای از چرخ‌های ۲۲ اینچی فیبر کربنی را برای بنتایگا آماده کرده است.

این چرخ‌ها که از طریق بخش سفارشی‌سازی داخلی بنتلی یعنی مولینر ارائه می‌شوند، بزرگ‌ترین رینگ‌های کامپوزیتی جهان هستند که در یک خودروی تولید انبوه قرار می‌گیرند. استفاده از این چرخ‌ها باعث می‌شود تا در هر چرخ، ۶ کیلوگرم و درمجموع ۲۴ کیلوگرم از وزن صرفه‌جویی شود.

چرخ‌های فیبر کربنی در ابرخودروها باعث بهبود عملکرد هندلینگ و ترمز خواهند شد و البته این تنها با کاهش وزن به دست نمی‌آید زیرا میزان انعطاف این رینگ‌ها نسبت به انواع آلیاژ آلومینیوم کمتر بوده و کمتر در معرض از دست دادن کامبر می‌باشند.

این سختی همچنین به سایش کمتر تایرها نیز کمک می‌کند و با سختی بالای خود به حمایت بیشتر از لاستیک‌ها پرداخته و پایداری خودرو را افزون خواهد کرد.

علاوه بر این بنتلی می‌گوید این چرخ‌ها باعث افزایش ایمنی می‌شوند. بدین منظور آزمایش‌های کنترل کیفی دقیقی روی آنها نیز صورت می‌گیرد. این نخستین چرخ فیبر کربنی است که همه آزمایش‌های TUV ازجمله تست تنش دو محوره، آزمایش ضربه شعاعی و جانبی برای شبیه سازی چاله‌ها و سنگفرش‌ها، تایرهای بیش از حد باد شده و آزمایش گشتاور بیش از حد را گذرانده است. حتی در این آزمایش‌ها، عملکرد چرخ‌های فیبرکربنی در تست ضربه نسبت به چرخ‌های آلومینیومی هم بهتر بوده است.

در ضربات بسیار خشن که باعث ترک رینگ‌های آلومینیومی می‌شود، باز هم عملکرد فیبر کربن بهتر است زیرا بافت چرخ به‌تدریج جدا شده و فرصت تصحیح فرمان بیشتری به راننده می‌دهد.

هنوز قیمت این چرخ‌های زیبا و سبک‌وزن اعلام نشده اما طبق اعلام بنتلی، از اواخر سال جاری و از طریق مولینر می‌توان این چرخ‌ها را سفارش داد. سایر قطعات فیبر کربنی بنتایگا هم شامل دیفیوزر، باله‌ها و اسپلیتر و اسکرت های جانبی خواهند بود که می‌توانند توسط مشتریان سفارش داده شوند.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه