در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

خداحافظی با نیسان آبی نوستالژی

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

خداحافظی با نیسان آبی نوستالژی

نیسان جونیور که در کشورمان بیشتر با نام نیسان آبی شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی است که هنوز هم روی خط تولید خودروسازان وطنی قرار دارد. این پیکاپ زمخت ژاپنی برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ (یا ۱۳۴۹ شمسی) معرفی شد و در سال ۱۹۸۲ از خط تولید نیسان کنار رفت اما در ایران، زامیاد و بالاتر از آن سایپا، هنوز نتوانسته‌اند از این پیرمرد باربر دل بکنند. البته تاکنون بارها حرف‌وحدیث‌های خاتمه تولید نیسان آبی مطرح شده اما هیچ‌کدام از آن‌ها عملی نشدند تا این وانت جان‌سخت همچنان به حیات خود ادامه دهد.

Nissan Zamyad Z24

حال اما در جدیدترین اظهارات در مورد نیسان آبی، مدیرعامل سایپا از خاتمه تولید آن تا پایان امسال خبر داده است. وی دراین‌باره گفته است:

تولید وانت زامیاد که همه آن‌را با نام نیسان آبی می‌شناسند نیز تا پایان سال متوقف می‌شود. محصول پادرا پلاس با توان فنی و امکانات به‌روز جایگزین آن خواهد شد

فقط زمان مشخص خواهد کرد که این اظهارات جدید مدیرعامل سایپا واقعاً عملی خواهد شد و این باربر آبی به پایان عمر خود رسیده یا بازهم مثل گفته‌های قبلی، توقف تولید وانت زامیاد فقط در حد حرف خواهد بود.

مدیرعامل سایپا همچنین از جایگزینی نیسان آبی با وانت جدید پادرا پلاس خبر داده است ولی چه کسی است که نداند پادرا پلاس اساساً همان وانت قدیمی زامیاد است که فقط اتاق جلوی آن با یک پیکاپ چینی بنام فودی لایون F16 تعویض شده است. این یعنی پادرا پلاس از لحاظ تکنولوژی، ایمنی، قوای محرکه و کیفیت هیچ تفاوتی با نیسان آبی نداشته و فقط چهره مدرن‌تری به خود گرفته است. حتی اتاق بار پادرا پلاس هم کاملاً با وانت نیسان یکسان بوده و هیچ تغییری نکرده است.

البته پیش‌ازاین هم زامیاد برای بروز کردن نیسان آبی تلاش کرده بود که هیچ‌کدام از آن‌ها موفق نبودند و خریداران همچنان همان نیسان قدیمی را ترجیح می‌دادند. یکی از اولین تلاش‌ها در این زمینه، وانت شوکا بود که در سال ۱۳۸۷ به بازار آمد و مدت کوتاهی بعد بی‌سروصدا تولید آن خاتمه یافت. حدود پنج سال بعدی یعنی در سال ۱۳۹۲ هم وانت پادرا معرفی شد و قرار بود جایگزین نیسان آبی شود اما این مدل هم موفق نبود و نتوانست نظر خریداران‌ را جلب کند. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا پادرا پلاس واقعاً تا پایان امسال جایگزین نیسان آبی می‌شود یا تولید این وانت فرتوت همچنان ادامه خواهد یافت و پادرا پلاس هم به سرنوشت شوکا و پادرا دچار خواهد شد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه