در حال بارگذاری در حال بارگذاری... لطفا چند لحظه صبر کنید...!

پشت فرمان رنو کپچر 2020 جدید

نوشته شده توسط:محمدرضا شیری | ۰ دیدگاه

پشت فرمان رنو کپچر 2020 جدید

بخش اعظم ما سال 2012 را با المپیک لندن به یاد می‌آوریم اما رنو خاطره‌ی متفاوتی دارد. این خودروساز فرانسوی در سال 2012 نسل اول کپچر را تولید کرد. کپچر اولین شاسی‌بلند کوچک رنو و خودرویی بود که در سراسر جهان به فروش 1.5 میلیون دستگاهی دست یافت. حالا نوبت به نسل جدید این خودرو رسیده و اتو اکسپرس نیز آن را در جاده‌های بریتانیا تست کرده است.

رنو کپچر 2020 جدید

کپچر جدید از همان پلتفرم CMF-B بکار رفته در جدیدترین نسل کلیو استفاده کرده و 110 میلی‌متر طویل‌تر، 19 میلی‌متر پهن‌تر و 17 میلی‌متر قدبلندتر از نسل پیشین است. جلوپنجره پهن‌تر و چراغ‌های جلو و عقب LED نیز باعث می‌شوند این خودرو حضور گیراتری در جاده‌ها داشته باشد.

رنو کپچر 2020 جدید

استفاده از ساختار کلیو جدید در تجربه رانندگی کپچر هم خودش را نشان می‌دهد. فرمان خودرو دقیق بوده و اعتمادبه‌نفس کافی در هنگام عبور از جاده‌های نازک و پر پیچ و خم را ایجاد می‌کند. سیستم تعلیق نرم کپچر هم باعث می‌شود این خودرو ریلکس تر از اکثر رقبای خود حس شود. تکان هایی در بدنه دیده می‌شود اما این تکان ها به خوبی کنترل شده و از طرفی شاهد سواری نرم جتی در جاده‌های ناهموارتر هستیم.

رنو کپچر 2020 جدید

داخل کابین شاهد الهام گرفتن از کلیو جدید هستیم اما این چیز بدی نیست. استفاده از پلاستیک‌های نرم در بخش‌های گوناگون کابین باعث شده‌اند کپچر از این نظر پیشروی کلاس خود باشد. کیفیت ساخت کابین نیز سطح بالا احساس می‌شود.

رنو کپچر 2020 جدید

پلتفرم جدید و ابعاد بزرگ‌تر باعث افزایش فضای داخلی شده‌اند. فضای پای عقب بهبود یافته و طبق گفته رنو محفظه بار نیز به 536 لیتر رسیده است. البته نکته‌ای وجود دارد: نیمکت عقب هم‌اکنون جلو و عقب رفته و در این حالت فضای بار به 422 لیتر خواهد رسید.

رنو کپچر 2020 جدید

خودروهای پایه دارای برف‌پاک‌کن‌ها و سیستم تهویه مطبوع خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از مسیر، تشخیص علائم ترافیکی، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل هستند.

رنو کپچر 2020 جدید

یک صفحه دیجیتال 4.2 اینچی بین پشت آمپرها قرار گرفته و صفحه‌نمایشی 7 اینچی نیز در داشبورد خودنمایی می‌کند. مدل‌های پایه همچنین از ناوبری برخوردار هستند. صفحه‌نمایش یاد شده گرافیک خوبی داشته اما به اندازه رقبای گروه فولکس‌واگن روان و خلاقانه نیست. البته خبر خوب اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی این خودرو به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند.

رنو کپچر 2020 جدید

اما بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف کپچر چیست؟ پیشرانه 1 لیتری بنزینی بکار رفته در مدل TCe 100 تست شده. این پیشرانه 99 اسب بخاری با گشتاور 160 نیوتون متری همراه شده و بسیار کم‌رمق است زیرا باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 13.3 ثانیه‌ای می‌شود؛ اما خب نیمه‌پر لیوان هم مصرف سوخت مناسب آن حتی در دنیای واقعی می‌باشد.

رنو کپچر 2020 جدید

کپچر در بزرگراه نیازمند تحت‌فشار قرار دادن پیشرانه برای سرعت گرفتن خواهد بود هرچند گیربکس 5 سرعته دستی بکار رفته در مدل تست شده عملکرد نرم و روانی داشته است. ما همچنین مدل 1.3 لیتری TCe 130 را تست کردیم که اگرچه گیربکس اتوماتیک آن کند بود اما قدرت بیشتر آن باعث دلپذیری بیشتر این شاسی‌بلند فرانسوی شده بود.

رنو کپچر 2020 جدید

کپچر فاکتورهای زیادی برای موفقیت در بازار دارد و شرایط لیزینگی رقابتی رنو نیز باعث می‌شود خریداران بیشتری به سمت این خودرو جلب شوند. این خودرو از نظر شرایط اقساطی هم‌ردیف خودروهایی مثل سئات آرونا، اشکودا کامیک و سیتروئن C3 ایرکراس می‌باشد. به این موارد باید گارانتی 5 ساله/160 هزار کیلومتری رنو را نیز اضافه کنید که اطمینان خاطر خریداران را در پی دارد.

رنو کپچر 2020 جدید

برای افرادی که به دنبال هزینه‌های کمتر هستند نسخه پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. این خودرو برای اولین بار در این کلاس عرضه می‌شود و مجموعه باتری 9.8 کیلووات ساعتی آن برد حدود 50 کیلومتری ایجاد خواهد کرد.

رنو کپچر 2020 جدید

پیش از این گزینه‌های زیادی در کلاس کراس اوورهای کوچک وجود نداشت اما رنو کپچر بهترین را ارائه کرده است. بله برخی رقبا سواری بهتر یا فضای بار جادارتری دارند اما تعداد معدودی از آن‌ها می‌توانند چنین ویژگی‌های خوبی داشته باشند. عرضه نسخه پلاگین هیبریدی در چند ماه آتی نیز باعث گسترده شدن جذابیت‌های کپچر جدید برای خریداران خواهد شد.

مشخصات رنو کپچر TCe 100 آیکنیک

  • قیمت: 20560 پوند
  • پیشرانه: 3 سیلندر 1 لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 99 اسب بخار/160 نیوتون متر
  • گیربکس: 5 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 13.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 172 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر
  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه